مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی با کاهش ۸۲ درصدی از دو هزار و ۵۳۸ میلیون متر مکعب در سال ۸۷ ، به ۴۰۰ میلیون متر مکعب در سال گذشته کاهش یافت.
کد خبر: ۴۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 23 April 2017
مسعود حسنی بعدازظهر امروز در نشست بررسی وضعیت مشعل‌سوزی در منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه طرح‌های مهمی برای کاهش فلرها پالایشگاه‌های پارس جنوبی تدوین شده اظهار داشت: کاهش مشعل‌سوزی از اولویت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی است که با تلاش متخصصان داخلی در حال اجراء است.

وی با بیان اینکه میزان مشعل‌سوزی‌ در پالایشگاه‌های اول تا پنجم پارس جنوبی در سال‌های اخیر روند نزولی بسیار مطلوبی داشته است خاطر نشان کرد: میزان مشعل‌سوزی  پالایشگاه‌ گازی فازهای پارس جنوبی در بین سال‌های 87 تا 95، بیش از82 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی  تصریح کرد: میزان مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی با کاهش 82 درصدی از دو هزار و 538 میلیون متر مکعب  در سال 87 ، به 400 میلیون متر مکعب در سال گذشته کاهش یافت.

حسنی  افزایش سرانه فضای سبز را از برنامه‌های مهم  مجتمع گاز پارس جنوبی دانست و افزود: رشد فضای سبز  در این مجتمع از 5.64 درصد به 11.4 درصد  رسیده و این در حالی است که حذف چاله‌های آتش در پالایشگاه‌های سوم، چهارم و پنجم  از دیگر برنامه‌های این مجتمع گازی در زمینه کاهش آلایندگی است.

وی با بیان اینکه میزان COD پساب در پالایشگاه‌های اول تا پنجم  پارس جنوبی به میزان مناسبی کاهش یافته است گفت: در این زمینه COD پساب در پالایشگاه‌ اول مجتمع پارس جنوبی که در سال 90 برابر یک‌هزار و 253 میلی‌گرم بر لیتر بود، در سال گذشته به 74 میلی‌گرم بر لیتر رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی  افزود: این میزان در بازه ذکر شده در پالایشگاه دوم از 2 هزار و 956 میلی‌گرم بر لیتر به 867 میلی‌گرم بر لیتر و در پالایشگاه سوم از 535 میلی‌گرم بر لیتر به 124 میلی‌گرم بر لیتر کاهش یافته است.

حسنی با تاکید بر روند نزولی میزان COD پساب پالایشگاه‌های مختلف پارس جنوبی از سال 90 تا سال 95، گفت: میزان COD پساب پالایشگاه چهارم در بازه زمانی ذکر شده کاهش چشم‌گیری داشته و از 132 میلی‌گرم بر لیتر به 34 میلی گرم بر لیتر کاهش یافته است.

وی بیان کرد:پالایشگاه پنجم  مجتمع پارس جنوبی در همین بازه زمانی میزان COD پساب از 3 هزار و 11 میلی‌گرم بر لیتر به 606 میلی‌گرم بر لیتر رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار