رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح وارنیش فلوراید و آموزش و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برای بیش از ۹۷ هزار دانش‌آموز ۶ تا ۱۲ سال استان اجرا شد.
کد خبر: ۴۱۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 23 April 2017
علیرضا رئیسی ظهر امروز در همایش تجلیل از سفیران سلامت در آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم سلامت در توسعه، پیشرفت و رشد جامعه اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در پیشرفت و توسعه، توجه به سلامتی و پیشگیری از بیماری‌هاست.

وی با بیان اینکه استان بوشهردر بیماری چربی خون دارای مار بالایی است  تصریح کرد: از عوامل مهم بیماری چربی خون کم‌تحریکی است که از هر سه نفر در استان بوشهر  یک نفر چربی خون بالا دارد.

رئیسی بیماری‌های غیرواگیر را تهدیدی برای سلامتی انسان دانست و گفت: بیماری‌های غیرواگیر که اساسا ناشی از کم تحرکی هستند  تهدید اصلی برای سلامت مردم‌ استان بوشهر به شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر عموما ناشی از سبک زندگی و رژیم غذایی است خاطر نشان کرد: بر اساس آمار بیش از 50 درصد مردم استان بوشهر افزایش وزن دارند.

وی با اشاره به  آمار بالای چربی خون در استان افزود: از هر 3 نفر در استان بوشهر یک نفر دچار چربی خون است و در قند  خون هم استان بوشهر دارای آمار  بالایی است.

رئیسی، خود مراقبتی، پیشگیری و افزایش تحرک را بهترین روش برای جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانست و از اجرای طرح سفیران سلامت خبرداد و خاطر نشان کرد: طرح سفیران سلامت طرحی موفق برای افزایش اگاهی و فرهنگسازی سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس استان بوشهر گفت: طرح وارنیش فلوراید و آموزش و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برای بیش از 97 هزار دانش‌آموز 6 تا 12 سال استان بوشهر اجرا شد.

وی از اجرای طرح آهن‌یاری دانش‌آموزان دختر استان بوشهر‌ خبر داد و بیان کرد: 35 هزار دانش‌آموز دختر مدارس متوسطه اول و دوم در استان بوشهر‌ زیر پوشش طرح آهن یاری و ویتامین «D» قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار