امام جمعه بوشهر گفت: شورای نگهبان کاندیداهایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده که همه داوطلبان ضمن احترام به تصمیم شورای نگهبان باید به قانون تمکین کنند.
کد خبر: ۴۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 22 April 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس سبک زندگی اسلامی، تولید و کارآفرینی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه اقتصاد نقش مهمی در عرصه زندگی و جامعه دارد تاکید کرد: فرهنگ کار و تلاش یکی از توصیه‌های پیامبر گرامی اسلام است که باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اشتعال در حوزه فعالیت‌های دولتی محدود است تصریح کرد: با توجه به محدودیت استخدام در دستگاه‌های دولتی، ایجاد بنگاه‌های تولیدی، کارآفرینی و تولیدی باید مورد توجه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری نقش مهم بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد جامعه و اشتغال‌زایی بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: دولت باید از بخش خصوصی در حوزه تولید و کارآفرینی حمایت همه جانبه کند تا انگیزه توسعه بنگاه‌های کارآفرینی و تعاونی تولیدی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  با تاکید بر نقش مهم تشکیل تعاونی تولیدی و کارآفرینی بیان کرد: برای فعال شدن تعاونی‌های راکد، نیمه فعال و تعطیل باید حمایت‌های لازم  انجام شود تا زمینه توسعه تعاونی‌های تولیدی و کارآفرینی بیش از پیش فراهم شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ دنیا و متجاوز از جمله آمریکا زمینه بدبختی کشورهای ضعیف را بیش از پیش فراهم می‌کنند افزود: این کشورها با تهدید و تشرزدن سبب بدبختی کشورهای ضعیف و ترسو می‌شوند که در این زمینه باید با اقتدار در مقابل تهدیدات و فشارهای دشمنان ایستادگی کرد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه پیروزی از آن کشورهای مقتدر است خاطرنشان کرد:  بررسی تاریخ سیاسی جهان و اسلام نشان دهنده این است که کشورهایی که در مقابل زورگویان و متجاوزان ایستادگی کرده‌اند پیروز میدان بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ترس و  هراس از تهدیدات دشمن را زمینه بدبختی یک کشور دانست و تاکید کرد: ملت ایران در مقابل تهدیدات دشمنان از جمله استکبار جهانی و انگلیس شجاعانه و مانند کوه ایستادگی کرده و این مهم سبب شده که آمریکا هیچ غلطی نتواند بکند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه قصد صدمه زدن به انتخابات دارند گفت: ملت ایران باید با هوشیاری با حضور حداکثری و با بصیرت در انتخابات 29 اردیبهشت و انتخاب فرد اصلح رویاهای دشمنان را به یاس تبدیل کنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه همه باید جهاد اقتصادی کنند تصریح کرد: دشمن با تهاجم اقتصادی در پی تخریب نظام است که در این عرصه باید همگان فعال شوند و جهاد اقتصادی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران در سال 58، این نهاد را یک نعمت و موهبت الهی دانست و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران از همه بدو تاسیس تاکنون مایه اقتدار نظام بوده که اوج اقتدار سپاه در 8 سال دفاع مقدس آشکار شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سپاه پاسداران در همه عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی طرح‌های مهمی اجرا کرده و در حال اجراء دارد خاطر نشان کرد: یکی از طرح‌های مهم صنعتی و اقتصادی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء  آنرا اجرا می‌کند فازهای پارس جنوبی و سد سازی است که مایه افتخار ملت ایران است.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش مهم سپاه در عرصه مقابله با ترفندهای دشمنان تصریح کرد: در فضاهای سرزمین‌های اسلامی سپاه پاسداران با فشارهایی که در  این سرزمین‌ها وارد می‌شود نمی‌گذارند ترفندها و جنایات گروه‌های تکفیری از جمله داعش به مرزهای ایران اسلامی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک روز مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر رحمت، استقامت، عدالت، معرفت و بصیرت است که باید انسان‌ها از آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) بهره‌برداری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز حمله آمریکا به ایران اسلامی از راه صحرای طبس خاطرنشان کرد: این روز به عنوان روز شکست استکبار جهانی نام‌گذاری کرده‌اند چراکه در حمله به ایران  برای تسخیر تهران و آزادی جاسوسان آمریکایی، با طوفان شن الهی مواجه شدند و سبب شکست آنها در صحرای طبس شد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: اگر آمریکا در سر حمله به ایران را می‌پروراند همانندی که خداوند آنان را در صحرای طبس شکست داد، شکست آنان در ایران حتمی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به انتخابات 29 اردیبهشت پرداخت و با اشاره به اعلام نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری تاکید کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون  برخی نامزدها را رد صلاحیت و برخی هم تایید کرده‌اند که در این عرصه همه داوطلبان ضمن احترام به تصمیم شورای نگهبان باید به قانون تمکین کنند.

امام جمعه بوشهر ارائه مطالبی خلاف قانون را خلاف حمایت از نظام اسلامی ایران و ولایت دانست و افزود: تصمیمات شورای نگهبان در عرصه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فصل‌الخطاب است و همگان باید به آن احترام بگذارند.

صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی بیان کرد: کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا با یک روحیه اخلاق‌مداری و خدمت‌گذاری در صحنه حاضر شوند و درکنار هم در راستای توسعه عمران و آبادانی مناطق تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  با اشاره به آسیب‌های وارد شده به سبب سیل و طوفان به مردم شهرهای مختلف استان بوشهر گفت: در آغاز سال جدید مردم در نقاط مختلف استان بوشهر به سبب بروز جاری شدن سیل و طوفان دریایی دچار خسارت و لطمات فراوانی شدند که مسئولان باید برای جبران خسارت مردم این مناطق تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی از اعتبارات برای جبران خسارت به استان بوشهر ابلاغ شده تاکید کرد: حل مشکلات مردم آسیب دیده در اولویت  نخست و رسیدگی به امور زیربنایی در اولویت بعدی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار