مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به تشکیل قرارگاه بیابان‌زدایی گفت: در فاز اول طرح مقابله با ریزگردها، بسیجیان استان بوشهر در خوزستان ۵۰ هکتار درخت‌کاری می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 22 April 2017
ذوالفقار عباسی‌فر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلات مردم در جنوب کشور و بویژه استان خوزستان مسئله ریزگردها است که مردم این سرزمین را که مهد مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی است را دچار مشکل کرده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه منشا قریب به ۴۰ درصد از معضل ریزگردها در کشور است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این عوامل در استان خوزستان است.

عباسی‌فر با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته و در پی بارش باران و پدیده ریزگردها مشکلاتی برای مردم خوزستان به‌وجود آمد، افزود: با وقوع این مشکل برای مردم این خطه نیاز بود که یک عزم ملی و همت جهادی ایجاد شود که بتواند در راستای حل این مشکلات تلاش کند.

تشکیل قرارگاه بیابان‌زدایی

وی ضمن اشاره به نگرانی و ابراز گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت به وجود آمده برای مردم خوزستان ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشاهده وضع موجود و مشکلات به‌وجود آمده برای مردم استان خوزستان با یک عزم جدی همانند سایر عرصه در میدان حضور پیدا کرد.

عباسی فر ادامه داد: در راستای این اقدام قرارگاه بیابان‌زدایی شهدای مدافع حرم در استان خوزستان تشکیل شد که تعدادی از سپاه استانی‌های مجاور استان خوزستان و سپاه استان هایی که برای این امر اعلام آمادگی کرده بودند حضور پیدا کردند.

کاشت نهال در سطح ۴۰۰۰ هکتار

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) اظهار داشت: در فاز اول این اقدام ۴ هزار هکتار از اراضی که در شرایط بحرانی قرار داشت و به عنوان کانون ریزگردها شناخته می شد را زیر کاشت نهال بردند.

عباسی‌فر ادامه داد: بسیج سازندگی استان با همکاری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر قرارگاهی در اهواز تشکیل داد که مجموعه جهادگران بسیج و سپاه در این قرارگاه حضور پیدا کردند و در ماموریت اول ۵۰ هکتار از اراضی بحرانی تحویل سپاه امام صادق(ع) استان شد.

وی افزود: تاکنون مراحل نقشه‌برداری، نشانه‌گذاری محل کاشت نهال، کندن محل کاشت نهال و در نهایت کاشت نهال انجام گرفته است.

عباسی‌فر با اشاره به نوع نهال‌های کاشته شده در این اراضی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان نیاز بود که نهالی کاشته شود که در شرایط اقلیمی مقاومت بالایی داشته باشد که از نوع کهور و گز است.

روحیه جهادی برای مقابله با ریزگردها

مدیر سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: امیدواریم با اقداماتی که پس از کاشت نهال در دست اقدام است در آینده بتوانیم بجای بیابان‌های موجود در خوزستان جنگل‌های سر سبزی را شاهد باشیم.

وی افزود: آنچه برای ما ارزشمند است این است که جوانان انقلابی ایران اسلامی با درس گرفتن از ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی که برگرفته از تعالیم دینی ما است بار دیگر توانستند با این روحیه به کمک مردم کشور خود بشتابند.

عباسی‌فر در پایان گفت: امروز در بحث ریزگرد ها باید با همان روحیه جهادی هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کنیم تا بتوانیم نسبت به برطرف کردن این معضل طبیعی امیدوار باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار