مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: تدوین استاندارد ملی یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل است که تدوین استاندارد کالاهای تولیدی و خدماتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های امسال است.
کد خبر: ۴۱۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 22 April 2017
محمدرحیم بهره‌مند صبح امروز در نشست بررسی تدوین استاندارد ملی با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با تاکید بر اجرای  سیاست‌های این شعار اظهار داشت: تدوین استانداردهای ملی براساس نیازهای استان بوشهر و نظارت بر اجرای استاندارد در این اداره‌کل  هدف‌گذاری شده است.

وی، تدوین استانداردهای ملی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: تدوین استاندارد ملی یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل است که تدوین استاندارد کالاهای تولیدی و خدماتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های امسال است.

 مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه مراکز عرضه سیلندرهای گاز مایع، در استان بوشهر بازرسی می‌شوند تصریح کرد: در راستای اجرای حفظ امنیت و ایمنی شهروندان و برای نوسازی سیلندرهای گاز مایع، طرح بازرسی از مراکز عرضه این سیلندرها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به زودی اجرا می‌شود.

بهره مند با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرا می‌شود خاطر نشان کرد:در فاز نخست، سیلندرهای معیوب شناسایی و به شرکت‌های شارژ سیلندر مایع بازگردانده می‌شوند و در فاز دوم نیز تمامی سیلندرهای غیر استاندارد جمع آوری شده و با عرضه کنندگان این سیلندرها برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به این امر که سیلندرهای گاز مایع باید دارای شیر سالم و عدم نشتی باشند، خاطر نشان کرد: در طی بازرسی‌های صورت گرفته، استاندارد و نکات ایمنی مراکز فروش و عرضه این سیلندرها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد..

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از فعالیت  158 مرکز عرضه سیلندرهای گاز مایع در استان بوشهر خبرداد و افزود: با اجرای طرح بازرسی از مراکز عرضه سیلندرهای گاز، کارشناسان استاندارد تمامی این مراکز را  مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به لزوم استاندارد بودن این سیلندرها و جایگاه‌های عرضه آن، تصریح کرد: متأسفانه به سبب حوادث ناشی از انفجار و نشتی گاز طی سال گذشته در سطح استان، شاهد آتش سوزی 11 سیلندر گاز و 42 پیک نیک بودیم.

بهره مند بیان کرد:  هم استانی‌های بوشهری می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به این اداره کل اعلام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار