رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی حجم مبادلات تجاری این استان با آفریقای جنوبی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۱۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 19 April 2017
 سید مهرداد سیادت‌نسب صبح امروز در نشست بررسی راههای افزایش مبادلات تجاری استان بوشهر با آفریقای جنوبی با اشاره به توانمندی اقتصادی این کشور اظهار داشت: آفریقای جنوبی در زمینه اقتصادی، کشاورزی و صنعتی از ظرفیت بالایی  برخوردار است که می‌تواند زمینه توسعه روابط تجاری استان بوشهر با آفریقای جنوبی فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از محصولات صادراتی ایران به آفریقای جنوبی را خرما دانست و تصریح کرد: با توجه به توانمندی استان بوشهر در عرصه تولید خرما و محصولات کشاورزی این محصول می‌تواند در صادرات به این کشور اثرگذار باشد.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی با اشاره به تحول تجاری استان بوشهر با آفریقای جنوبی خاطر نشان کرد:  با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی حجم مبادلات تجاری این استان با آفریقای جنوبی افزایش می‌یابد.

سیادت‌نسب با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی در آفریقای جنوبی راه‌اندازی می‌شود افزود: نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی در قاره آفریقا مرجع است که استان بوشهر می‌تواند در این نمایشگاه‌ها مشارکت کند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه تجاری آفریقای جنوبی در قاره آفریقا بسیار مهم است گفت: در نمایشگاه‌های بین‌المللی در آفریقای جنوبی بیش از 20 کشور آفریقایی در آن مشارکت دارد که این خود جایگاه مهم این کشور در تجارت و اقتصاد نشان می‌دهد.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی دارو و تجهیزات پزشکی در خرداد ماه امسال در آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال نیر نمایشگاه بین‌المللی در زمینه محصولات مواد غذایی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که استان بوشهر می‌تواند توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کند.

سیادت‌نسب با اعلام آمادگی برای اعزام هیئت تجاری استان بوشهر به آفریقای جنوبی تاکید کرد: برای توسعه ارتباطات تجار و بازرگانان استان بوشهر  به بازرگانان آفریقای جنوبی آمادگی لازم فراهم است تا ارتباطات سرمایه‌گذاری و تجاری شکل بهتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه آپارتاید سیاسی در آفریقای جنوبی برداشته شده است تصریح کرد: در آفریقای جنوبی اقتصاد در اختیار سفیدپوستان است و فاصله  طبقاتی سیاه پوستان با سفیدپوستان بسیار بالاست به‌گونه‌ای که سفیدپوست فقیر در آفریقا  بسیار اندک است.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی درآمد سرانه در این کشور  را 12 هزار دلار دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار