مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در سواحل، موافقیت اولیه برای فعالیت پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر، هرمزگان و مازندران صادر شده است.
کد خبر: ۴۱۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 19 April 2017
محمدرضا الهیار ظهر امرور در جلسه کارگروه تخصصی کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان بوشهر با بیان اینکه این استان در حوزه ساحل و دریا از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس از ظرفیت بالایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش و عرصه دریا و سواحل برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه آبزی‌پروری در کشور پیشتاز است افزود: با وجود ظرفیت‌های سواحل در استان بوشهر زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در عرصه آبزی‌پروری فراهم شده به‌گونه‌ای که این استان در این حوزه در کشور پیشتاز است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مراحل قانونی اخذ مجوز برای طرح‌های پرورش ماهی در قفس به آغاز طرح تدقیق مطالعات ICZM  در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: ضمن بررسی جوانب محیط زیستی این طرح‌ها و تاثیرات آن سازه بر سازه‌های پیرامونی، به منظور مدیریت بهتر هزینه و زمان و در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار ساحلی در استان بوشهر، روند اخذ مجوز طرح‌های مذکور مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

الهیار با بیان اینکه انجام طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور در دست اقدام است خاطر نشان کرد:  هم اکنون این طرح در استان هرمزگان به پایان رسیده و در سواحل استان بوشهر به زودی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح  تمامی شرایط ویژه مرتبط با مناطق مختلف ساحلی از زوایای گوناگون از قبیل شرایط زیست محیطی و اکوسیستمی، اجتماعی و اقتصادی و دیگر عرصه‌ها مورد بررسی دقیق انجام می‌گیرد و بهترین موقعیت سرمایه گذاری در این مناطق ساحلی به مراجع مرتبط اعلام می‌شود.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از صدور موافقیت اولیه برای پرورش ماهی در قفس در استان‌های جنوبی و شمالی خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در سواحل، موافقیت اولیه برای  فعالیت پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر، هرمزگان و مازندران صادر شده است.

الهیار بیان کرد: در اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس استان بوشهر با 4 پروژه پیشتاز است و استان‌های هرمزگان و مازندران هر کدام  یک پروژه ماهی در قفس ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در سواحل می‌توانند با اطمینان بالایی اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید در این مناطق کنند گفت: تمامی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی سیاسی و محیط زیستی در  اجرای این پروژه‌ها بر اساس مطالعات انجام شده مورد توجه قرار می‌گیرد که در مرحله اخذ موافقت اولیه ، موقعیت مکانی متقاضی با زون‌های خروجی این مطالعات مطابقت داده می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار