مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهرگفت: درراستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظام مددکاری در کمیته امداد استان بوشهر مستقر شد.
کد خبر: ۴۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 19 April 2017
احمد لطفی ظهر امروز در همایش تجلیل از مددکاران کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه مددکاران نقش مهم و تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف این نهاد دارند اظهار داشت: مددکاران در خط مقدم خدمات رسانی به مددجویان کمیته امداد محسوب می‌شوند که باید با شناخت و ارائه اطلاعات دقیق از خانواده‌های تحت حمایت به حوزه‌های خدمات رسان،زمینه توانمند سازی آنها را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه استقرار نظام مددکاری یکی از مهم‌ترین تغییر در ساختار کمیته امداد  است تصریح کرد: امروزه حوزه تخصصی مددکاری خانواده وظیفه شناسایی و ارجاع کل افراد خانواده  مددجو را به عهده دارد و تمام خدمات کمیته امداد به مددجویان با نگاه و تشخیص این مددکاران انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به رسالت و مسئولیت سنگین مددکاران در کار خود، گفت: مددکاران خط مقدم خدمات دهی کمیته امداد را بر عهده دارند و اساس کار مددکار در ارتباط با خانواده‌ها و توانمندسازی  آنها است به گونه‌ای که با همه افراد از کوچک و بزرگ با سواد و بی‌سواد و بیکار در ارتباط است و باید آنها را شناسایی و نیاز سنجی کند تا متناسب با شرح حال آنان خدمات رسانی شود.

لطفی با بیان اینکه امروزه جنس فقر و فقرزدایی با گذشته کاملا متفاوت است، تاکید کرد: مشکلات امروزی مددجویان تنها معیشت نیست بلکه مشکلات اجتماعی، خانواده‌ای،اشتغال و مسکن هم به آنها افزوده شده  و تنها با رویکرد جدید مددکار محوری می‌توان تا حدودی از این مشکلات کاهش داد.

وی، مددکاران را به عنوان نقطه وصل  تمام فعالیت‌های امداد دانست و تصریح کرد: مددکاران کمیته امداد باید به عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی مورد توجه جدی قرار گیرند.

لطفی با بیان اینکه آشنایی با بعضی از آسیب‏‌های اجتماعی مهم‌ترین فعالیت مددکار خانواده است، گفت: بررسی محتوایی مشکلات دختران بازمانده از ازدواج، اعتیاد، طلاق و آماده شدن برای شناورسازی فقر از دیگر وظایف مددکاران امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار کرد: مددکاران باید در کنار شناخت و داشتن اطلاعات کامل و دقیق از شرایط خانواده‌های مددجو، بر وضعیت و شرایط این افراد اشرافیت لازم را داشته باشند تا ارائه خدمات به خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مددکاران در همه حوزه‌ها توانمند هستند افزود:  یک مددکار خوب باید دقیقا وقتی تاریخ  ورود هر خانواده را یادداشت می‌کند، تاریخ خروج آن را هم مشخص کند و هر چه زودتر توانمند شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر خطاب به مددکاران این نهاد گفت: شما باید به این باور برسید که یک خانواده نباید مادام العمر تحت حمایت کمیته امداد باشند و هنر یک مددکار این است که علاوه بر احساء نیازهای افراد، از آنان استعداد سنجی کند  تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود میان خانواده‌ها  بتوان برای توانمند ساختن آنها استفاده کرد.

لطفی با بیان اینکه تعداد 100 مددکار در کمیته امداد استان بوشهر مشغول به خدمت هستند، خاطر نشان کرد: این افراد وظیفه تحقیق و بررسی وضعیت خانواده‌ها و نیاز سنجی مختلف آنان از جمله نیازهای اقتصادی، فرهنگی، درمان، مسکن، تحصیلی و سایر خدمات مورد نیاز مددجویان را برعهده دارند که باید به واحدهای خدمات دهی مربوطه معرفی شوند.

در ادامه این همایش چند تن از مددکاران به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان همایش از آنها تقدیر بعمل آمد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار