مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجتمع که در قالب هفت پالایشگاه بیش از ۶۳ درصد گاز مصرفی تولید می‌کند که تا پایان سال ۹۷، با افزایش ۲ برابری پالایشگاه‌ها بیش از ۸۰ درصد گاز مورد نیاز کشور تولید و فرآورش می‌کند.
کد خبر: ۴۱۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 19 April 2017
مسعود حسنی شامگاه دوشنبه در مراسم دومین نشست تخصصی فن بازار در صنعت گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی محصولات پارس جنوبی اظهار داشت: خام فروشی هنر نیست باید با اجرای طرح‌های پایین دستی ارزش افزوده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از صادرات میعانات گازی به صورت خام‌فروشی از برنامه‌های مهم است تصریح کرد: باید با تلاش  باکاهش تدریجی خام فروشی، ارزش افزوده  در حوزه تولیدات میعانات گازی و محصول ال.پی.جی ایجاد کرده و به سمت خود کفایی بیشتر  گام برداشت شود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی به 2 برابر خبرداد و خاطر نشان کرد: این مجتمع که در قالب هفت پالایشگاه و فرآورش 63.7 درصد گاز اکنون بیش از 60 درصد تولید گاز کشور را بر عهده دارد، تا پایان سال 97، با داشتن 14 پالایشگاه، بیش از 80 درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید و فرآورش می‌کند.

حسنی با بیان اینکه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر 2.1 میلیون بشکه معادل نفت خام تولید می‌کند، تصریح کرد: این میزان تولید در حالی است که تا پایان سال 97، میزان تولید این شرکت به 5 میلیون بشکه معادل نفت خام می‌رسد که حدود دو برابر شرکت BP( بریتیش پترولیوم) که برابر 2.4 میلیون بشکه معادل نفت خام است است.

وی با اشاره به اینکه نیاز کنونی کشور به شرکت‌های دانش بنیان روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: با اقداماتی که در این زمینه، صورت گرفته، تلاش می‌شود تا فاصله بین امروز خود و شرایط مطلوب هرچه بیشتر کمتر و کمتر کنیم.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این شرکت اشاره کرد و افزود:کاهش آلاینده‌ها، بزرگترین مشکل مجتمع گاز پارس جنوبی است که با کمک همین شرکت‌های دانش بنیان به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

وی، ارتقای کیفیت محصول را از برنامه‌های مهم مجتمع پارس جنوبی دانست و خاطر نشان کرد: پایداری  کیفیت محصولات، کاهش بهای تمام شده محصول، تولید منعطف و ارتقاء کیفیت و جلوگیری از خام فروشی از دیگر اهداف شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار