مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای تحقق مطالبات ساکنان جزیره خارگ، کشتی مسافری مسیر بوشهربه جزیره خارگ با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 18 April 2017
محمدمهدی بنچاری  صبح امروز در نشست بررسی نقش مهم شناورها در تردد مسافران در ایام تعطیلات نوروزی در بوشهر با بیان اینکه امسال گردشگری دریایی بوشهر در نوروز 3 درصد کاهش داشته است اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال تعداد شناورهای بیشتر و ایمن‌تر از سال گذشته بود اما به سبب شرایط بد جوی امکان استفاده از گردشگری در دریا  به صورت مطلوب فراهم نشد.

وی با بیان اینکه این شرایط  تا نیمه دوم فروردین ادامه داشت افزود:  شرایط به گونه‌ای بود که  بیشتر روزها با فراهم بودن شناور و امکانات اسکله‌ای و بندری ولی در برخی موارد به سبب شرائط نامساعد جوی امکان تردد شناورهای مسافری فراهم نبود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر اینکه شرایط ایمن شناورها نسبت به سال  گذشته افزایش چشمگیری داشت، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود، در صورتی که شرایط بد جوی وجود نداشت آمار ترددهای بالایی ثبت می‌شد.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 427 هزار نفر از شناور در بوشهر، خارگ و گناوه استفاده کرده‌اند گفت: در این ایام بیش از 190 هزار نفر گردشگر در بندر بوشهر، 20 هزار نفر در خارگ و 216 هزار نفر در گناوه برای سفرهای دریایی و تفریحی از شناورها استفاده کرده‌اند.

بنچاری از نبود حادثه دریایی در ایام تعطیلات نوروزی در بنادر استان بوشهر خبرداد و  تاکید کرد: با وجود این کاهش 3 درصدی اما نکته بسیار قابل توجه این بود که خوشبختانه با توجه به شرایط بد جوی هیچ حادثه‌ای دریایی گزارش نشد و در واقع نوروز 96 بدون حادثه سپری شد.

وی با اشاره به تهمیدات ایمنی که در نوروز 96 در نظر گرفته شده بود خاطر نشان کرد: علاوه بر الزام به استفاده از جلیقه‌های نجات و صدور تاییدیه از بخش کنترل و بازرسی برای گشت‌های دریایی، واحد جستجو و نجات و غریق‌نجات در محل‌های مجاز تعیین‌شده گشت‌های دریایی حضور مستمری داشتند.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر  با اشاره به پیوستن یک فروند شناور مسافری به شناورهای مسیر بوشهر - خارگ و بلعکس افزود:در راستای تحقق مطالبات ساکنان جزیره خارگ، کشتی مسافری مسیر بوشهربه جزیره خارگ با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

بنچاری با بیان اینکه این شناور با 76 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: شناور یاد شده دارای 158 صندلی با امکانات لازم رفاهی و ایمنی است که با افتتاح آن یکی دیگر از مطالبات ساکنان جزیره خارگ محقق می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار