مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طرح توانمند سازی مهارتی دانشجویان استان بوشهر در سال ۱۳۹۵ اجرایی شده به‌گونه‌ای که یک‌هزار و ۳۰۰ تن از دانشجویان با مهار‌ت‌افزایی توانمند شدند.
کد خبر: ۴۰۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 17 April 2017
عبدارسول کازرونی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های توانمند سازی دانشجویان استان بوشهر با بیان اینکه تنها راه فراهم شدن مشکل اشتغال جوانان توانمندسازی آنان است اظهار داشت: توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان با آموزش‌های مهارتی، گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه  مهارت افزایی نقش مهمی در تحقق اهداف خود کفایی دارد بیان کرد: با تکیه بر آموزش‌های تئوری نمی‌توان به اهداف بلندمدت کشور در خودکفایی دست یافت.

کازرونی با تاکید بر این‌که توسعه انسانی، رکن اصلی توسعه پایدار محسوب می‌شود، تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت آموزش باید همگان به این مهم توجه کنند که البته علاوه بر متولیان امر، دانش‌آموزان نیز باید به فکر آینده خود باشند و فراموش نکنند که مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف، می‌تواند زمینه موفقیت آن‌ها در سال‌های جوانی را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش مهارت افزایی در فراهم شدن اشتغال جوانان خاطر نشان کرد: افرادی که به مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های تئوری روی می‌آورند، بدون شک آینده شغلی مطمئن‌تری دارند و می‌توانند با در دست داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای، پشتوانه‌ای برای اشتغال داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: امروزه تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی در حال افزایش است و افرادی که از مهارت کافی برخوردار نباشند، نمی‌توانند در رقابت پیروز شده و برنامه‌ریزی درستی برای ورود به بازار کار داشته باشند.

وی از مهارت‌آموزی دانشجویان خبرداد و خاطر نشان کرد: در راستای توانمند سازی دانشجویان و آشنایی با حرفه‌های مهارتی، یک‌هزار و 300 تن از دانشجویان با مهار‌ت‌افزایی توانمند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: این دانشجویان با شرکت در  138 هزار نفر ساعت آموزش، در کارگاه هم‌جوار دانشگاه در سال گذشته  مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

کازرونی با تاکید بر رابطه اشتغال و توسعه پایدار، تصریح کرد: در واقع، نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت، با ارزش‌ترین و مهم‌ترین منابع اقتصادی هر کشوری برای رسیدن به توسعه محسوب می‌شود از این‌رو در شرایط کنونی کشور ، نمی‌توان از لزوم توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای دستیابی به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» چشم‌پوشی کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار