طرح پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در شهرستان عسلویه استان بوشهر با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 17 April 2017
با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در منطقه ویژه پارس، طرح پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال پلی استایرن انبساطی به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

واحد پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال پلی استایرن انبساطی احداث شده که این طرح با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ۱۲۰ میلیون دلار و دو هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

برآورد فروش سالانه محصولات این واحد حدود ۳۸۵ میلیون دلار بوده و خوراک طرح به میزان ۲۳۵ هزار تن در سال استایرن  از پتروشیمی پارس تامین می‌شود.

امروز با حضور رئیس جمهور چهار طرح پتروشیمی در منطقه ویژه پارس به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران می‌افزاید.

با بهره‌برداری از این چهار طرح جدید پیش‌بینی می‌شود سالانه بالغ بر ۲ میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده شود.

در سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح چهار طرح پتروشیمی شامل پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز ۲ پتروشیمی کاویان، MEG پتروشیمی مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب، فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد.

در مجموع پیش‌بینی می‌شود امسال با افتتاح و راه‌اندازی این چهار طرح و پروژه‌هایی همچون پتروشیمی متانول کاوه، فاز اول پتروشیمی بوشهر، مرجان، فاز سوم پتروشیمی پردیس، پتروشیمی پتروکیمیای ابن سینا و ... در مجموع ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی ایران از مرز ۷۰ میلیون تن در سال عبور کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار