با حضور رئیس جمهور، فاز دوم پتروشیمی مروارید در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 17 April 2017
با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در منطقه ویژه پارس، فاز دوم پتروشیمی مروارید با ظرفیت تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن محصول به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فاز دوم پتروشیمی مروارید با هدف تولید انواع اتیلن گلایکول شامل منو و دی و تری اتیلن گلایکول با ظرفیت تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن محصول ساخته شده است.

خوراک‌های این واحد شامل ۳۴۰ هزار تن در سال اتیلن از محل واحد الفین پتروشیمی مروارید و ۳۶۸ هزار تن در سال اکسیژن برای تولید ۵۵۴ هزار تن در سال اتیلن گلایکول‌ها است.

این طرح با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ۱۷۰ میلیون یورو ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و برآورد فروش سالانه محصولات این طرح جدید صنعت پتروشیمی حدود ۶۳۰ میلیون دلار است.

امروز با حضور رئیس جمهور چهار طرح پتروشیمی در منطقه ویژه پارس به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران می‌افزاید.

با بهره‌برداری از این چهار طرح جدید پیش‌بینی می‌شود سالانه بالغ بر ۲ میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده شود.

در سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح چهار طرح پتروشیمی شامل پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز ۲ پتروشیمی کاویان، MEG پتروشیمی مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب، فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و۲۱ پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد.

در مجموع پیش بینی می‌شود امسال با افتتاح و راه‌اندازی این چهار طرح و پروژه‌هایی همچون پتروشیمی متانول کاوه، فاز اول پتروشیمی بوشهر، مرجان، فاز سوم پتروشیمی پردیس، پتروشیمی پتروکیمیای ابن سینا و ... در مجموع ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی ایران از مرز ۷۰ میلیون تن در سال عبور کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار