وزیر نفت گفت: با افتتاح فازهای شش‌گانه پارس جنوبی، تولید گاز از این منطقه با افزایش ۱۵۰ میلیون متر مکعب، به ۵۷۰ میلیون متر مکعب رسید.
کد خبر: ۴۰۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 17 April 2017
بیژن نامدار زنگنه ظهر امروز در آیین افتتاح رسمی فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی و لایه نفتی  این میدان گازی با بیان اینکه امروز روزی فراموش نشدنی و ماندگار در طول تاریخ صنعت کشور است اظهارداشت:  قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه و پیشرفت می‌توان با  انعقاد قراردادهای جدید نفتی صدها صنعت و کارخانه‌های پایین دستی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه فازهای شش‌گانه پارس جنوبی در اوج تحریم‌ها توسط متخصصان داخلی ساخته شده افزود: بخش عمده‌ای از پروژه‌های فاز شش گانه پارس جنوبی با توانمندی متخصصان در اوج تحریم‌ها ساخته و تکمیل شد که اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این پروژه‌ها محقق شد.

وزیر نفت با بیان اینکه  افتتاح این پروژه‌ها در پارس جنوبی فراتر از دولت  است  تصریح کرد: امروز رویداد مهمی در تاریخ صنعت نفت کشور رخ داد و این افتخار را به مقام معظم رهبری، خانواده شهدا، ایثارگران و ملت ایران تقدیم می‌کنم و این افتخارات متعلق به همه ملت ایران است و باید ملی نگاه کنیم.

زنگنه  به افزایش برداشت و تولید دو برابری از میدان گازی پارس جنوبی در دوسال اخیر اشاره کرد و افزود: میزان برداشت و تولید از میدان گازی پارس جنوبی در گذشته 240 میلیون مترمکعب بود که امروز با بهره برداری و راه‌اندازی این پروژه‌های بزرگ صنعت نفت میزان برداشت از این میدان مشترک به 570 میلیون در روز رسید.

وی از افزایش  برداشت گاز   از میدان گازی پارس جنوبی و برابری با کشور قطر خبرداد و تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک با توان متخصصان و دانش توانمندان ایرانی میزان استحصال گاز  از منابع هیدروکربوری در میدان پارس جنوبی با قطر برابر می‌شود.

 وزیر نفت، عسلویه را مایه افتخار و عزت ایرانی و سبب فعال شدن صدها واحد تولیدی کشور دانست و تصریح کرد: بهره برداری از این فازها نشان داد که  ایرانی می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و می‌توان به استناد همت ملت ایران و خوراکی که در عسلویه است قدرت نخست پتروشیمی منطقه شد.

زنگنه با بیان اینکه در این مسیر با نگاه ملی تلاش‌های فراوانی شده گفت:‌ این 45 کیلومتر فازهای پالایشگاهی در منطقه پارس جنوبی حاصل تلاش صنعتگران کشور است و ایران امروز باید در مسیر توسعه گام‌ها مهمی بردارد .

وی با بیان اینکه پارس جنوبی آینه تمام نمای اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: برای آینده صنعت نفت برنامه روشنی تدوین شده و با اجماع ملی در قراردادهای نفتی تلاش می‌شود ایران را به رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها رسانده شود.

وزیر نفت با اشار به اینکه  ایران به قطب نخست پتروشیمی  منطقه تبدیل می‌شود گفت:‌ سکوهای پارس جنوبی، سکوهای پرش ایران به سمت پیشرفت مورد انتظار ملت ایران است و افتخار امروز متعلق به همه ملت ایران است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار