سرهنگ رحیم جهانبخش؛
با اشراف اطلاعاتی، نیروهای دریابانی کیش روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه در محدوده 4 مایلی جزیره هندورابی دو فروند شناور حامل کالای قاچاق که از کشور امارات به مقصد بنادر غیرتخصصی در استان بوشهر در حال حرکت بودند را شناسایی و توقیف کردند.
کد خبر: ۴۰۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 06 April 2017
به گزارش تابناک کیش؛ سرهنگ رحیم جهانبخش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت : با اشراف اطلاعاتی، نیروهای دریابانی کیش روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه در محدوده 4 مایلی جزیره هندورابی دو فروند شناور حامل کالای قاچاق که از کشور امارات به مقصد بنادر غیرتخصصی در استان بوشهر در حال حرکت بودند را شناسایی و توقیف کردند.
فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت : آبهای سرزمینی حوزه استحفاظی زیر ذره بین دریابانان کیش است و به قاچاقچیان کالا اجازه جولان در خلیج فارس را نخواهند داد.
سرهنگ جهانبخش تصریح کرد :ماموران در بازرسی از این لنج 48 هزارکیلوگرم مغزبادام درختی و هندی، 28 هزار کیلوگرم برنج، 600 کارتن نسکافه، قهوه و کاپوچینو، 786 کارتن لوازم آشپزخانه، 10دستگاه آبسردکن، 80 دستگاه ماشین لباسشویی، 1000 ثوب پوشاک، 24هزار 400 کیلو گرم شکر، یک هزارو 50 کیلوگرم چای، 200 عدد دستگاه تصفیه آب، 92 دستگاه یخچال را کشف کردند .

وی اظهار داشت :از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده در این شناورها ، 3 هزارو 550 تخته پتو، یک هزارو 74 عدد باطری خودرو، 220 دستگاه جارو برقی، یک هزار و 700 طاقه پارچه، 360 عدد فلاکس چای، 52 دستگاه ماکروفر، 21 کارتن لوازم منزل،21 هزار و 600 عدد نوشیدنی است .
فرمانده دریابانی کیش افزود: 500 کارتن ظروف شیشه ای، 56 کارتن لوازم آرایشی، 170 دستگاه تلویزیون، 2 دستگاه جت اسکی، 2 هزارو 500 عدد فندک، 11 کارتن اسباب بازی، 100 لیتر روغن خوراکی، 3 کیسه پارچه و 70 کارتن شیرینی جات از دیگر کالاهای کشف شده از این دو شناور بود .

سرهنگ جهانبخش افزود : کارشناسان گمرک ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بیش از 30 میلیارد ریال بر آورد کردند که در این رابطه شناورهای مربوطه توقیف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
وی به دستورات فرمانده ناجا در خصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور و حرکت در مسیر اشتغال زایی و تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و طرح کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، دریابانان کیش موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه مقابله و مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور یکی از اولویت های اصلی و اساسی نیروی انتظامی در سال جاری است گفت: در این عملیات یکی از قاچاقچیان اقدام به پیشنهاد رشوه به ماموران را داشت که مراتب صورتجلسه و تحویل مقام قضائی شد.
سرهنگ جهانبخش به شعار سال' اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و برخورد با قاچاق کالا، دریابانان کیش بصورت شبانه روزی در حریم آبهای استحفاظی اجازه هیچ گونه تخلف و پدیده قاچاق کالا را به متخلفان نخواهند داد.
برچسب ها: قاچاق ، توقیف ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار