امام جمعه بوشهر گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی مستمندان و نیازمندان یکی از ویژگی‌های مهم عیدنوروز است که به عنوان یک وظیفه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۹۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 18 March 2017
 آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت معیشتی مستمندان و نیازمندان یکی از ویژگی‌های مهم عیدنوروز است که به عنوان یک وظیفه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی افزود: عید نوروز فرصت مناسبی است تا با توجه کردن به خانواده‌هایی که مستمند بوده و از کمترین تمکن مالی برخوردار هستند بتوانیم در حد وسع خود به آنها کمک کنیم و لبخند شادی را بر لبان آنها بنشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: نوروز، عید طبیعت است که به نوعی بازگشت به برکت خداوند معنا می‌شود که با توجه به معنویت و کرامت انسانی که در آن نهفته است اگر طی یک سال دچار گناه و یا لغزشی شده‌ایم، می توایم با عذر و توبه و کم کردن فاصله خود با خداوند، به پروردگار نزدیک‌تر بشویم.

وی ادامه داد: این عید را غنمیت بشماریم و احیانا اگر کدورتی بین زن و مرد خانواده وجود دارد با گذشت و بخشیدن همدیگر به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم از این زندگی بیشترین استفاده کنیم.

صفایی بوشهری با اشاره به ترفنده‌های دشمنان برای از هم‌پاشیدن کانون گرم خانواده‌های ایرانی عنوان کرد: آنها با یک سری برنامه‌های فرهنگی به دنبال شکستن حریم خانواده‌ها با محوریت زنان هستند تا با ترغیب آنها به مراعات نکردن اخلاقیات ، زمینه فساد و تباهی در جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به این که بانوان رکن اصلی خانواده هستند و نقش انکار ناپذیری در تربیت فرزندان دارند نباید به آسانی دچار غفلت شد.

امام جمعه بوشهری افزایش پدیده طلاق در جامعه را ناشی از همین نوع غفلت دانست و اظهار داشت: بررسی ها نشان می‌دهد رعایت نکردن عفت اخلاقی با میزان طلاق‌های صورت گرفته رابطه مستقیمی دارد.

وی ضمن تبریک میلاد سراسر فرخنده حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) دارای مقامی ارزشمند و بزرگ در ادامه رسالت پیامبر اعظم(ص) و تحقق امر ولایت و امامت داشت که حتی خداوند در آیاتی به شان و جایگاه حضرت فاطمه(س) پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به جایگاه مهم حضرت زهرا(س) نزد ایزدمنان افزود: جایگاه این بانوی بزرگ اسلام نزد ایزدمنان چنان مهم است که آیات و سوره‌هایی در شان حضرت فاطمه(س) توسط خداوند نازل شده است.

صفایی بوشهری با تسلیت سال‌روز وفات یادگار امام خمینی(ره) حجت‌الاسلام سید احمد خمینی گفت: مرحوم سید احمدآقا از مدافعین قاطع انقلاب و ولایت فقیه بود که در همه حال با دلسوزی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم و ولایت فقیه گام بر می داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار