امام جمعه اهرم گفت: امروز دولت‌مردان ما افتخار می‌کنند که به زن‌ها توجه بیشتری کردند و کارهای مدیریتی و سخت جامعه به عهده زنان می‌گذارند این نگاه واقعی اسلام به زن نیست و سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند در مدیریت اجرایی کشور نسبت به زنان دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۳۹۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 18 March 2017
حجت الاسلام عیسی راستگو درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم ضمن تبریک معرفی سرهنگ پاسدار احمد حیدری به عنوان فرماندهی سپاه تنگستان اظهار داشت: قطعاسرهنگ پاسدار حیدری  که از پاسداران  بومی شهرستان تنگستان هستند  به خوبی می‌تواند جای خالی فرماندهی قبل سرهنگ ملاکی را پر کند و بتواند همان راه فرماندهی قبل که خدمت به نظام جمهوری اسلامی، مردم شریف، خانواده معظم و معزز شهدای و بسیجیان عزیز است را طی کند. 

وی ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت دخت نبی گرامی اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن  و مادر و ولادت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: نگاه به زن در فرهنگ اسلامی اگر درست شناخته شود می‌تواند در جهان مورد استقبال قرارگیرد

امام جمعه اهرم با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در کمتر از 20 سال قله معرفت، عارفان و اخلاق طی کرد، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) 18 تا 20 سال بیشتر عمر نکرد اما برای همه جهانیان دخت پیامبرگرامی اسلام(ص) الگو است و هیچ نقطه‌ای از سیاه و یا خاکستری در حیات سیاسی ،اجتماعی، فردی و خانوادگی حضرت فاطمه زهرا (س) وجود ندارد.

راستگو با اعلام این که شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) ناشناخته باقی‌مانده است، خاطر نشان کرد: حتی ما شیعیان هم شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را به درستی نشناخته‌ایم، ما می‌گوییم الگوست اما ویژگی‌های آن حتی در جامعه‌ی ما هم متاسفانه پیاده نشده و بالا بودن آمار طلاق و جدایی در کشوری که شیعه علی ابن ابی‌طالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است نشان دهنده همین معناست.

امام جمعه اهرم گفت: بدهکاری‌های مهریه و گرفتاری‌های دیگر که در بسیار از مواقع والدین هم مقصر می‌باشند متاسفانه آنها مشکلاتی به وجود آورده است که نشان می‌دهد ما الگوهای فاطمی را رعایت نکرده‌ایم.  

وی با بیان این که دختر در خانواده مایه برکت است، گفت: در فرهنگ اسلامی ما آمده است هنگامی که به مسافرت می‌روید و هدیه برای فرزندان خود تهیه کردید اول آن هدیه به دختر بدهید.

راستگو با اشاره به این که زن مانند گل است و نه قهرمان، افزود: در فرهنگ اسلامی ما آمده است زنان را کارهای سخت وادار مکنید گاهی کارهای  سخت در زندگی حتی در کشور اسلامی ایران داده می‌شود کجا الگوی فاطمی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه اسلام به زن این است زن بیشتر کارهای خانه انجام دهد و در واقع شغل خانه‌داری و تربیت فرزند مقدس‌ترین شغل برای زن محسوب می‌شود اما امروز دولت‌مردان ما افتخار می‌کنند که به زن‌ها توجه بیشتری کردند و کارهای مدیریتی و سخت جامعه  به عهده زنان می‌گذارند این نگاه واقعی اسلام به زن نیست و سبک زندگی  اسلامی که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند در مدیریت اجرایی کشور نسبت به زنان دیده نمی‌شود.

امام‌جمعه اهرم با اشاره به این که بیش از چهار سال است حوزه علمیه خواهران در شهر اهرم راه‌اندازی  شده، بیان کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه رایگان است و مانند دانشگاه‌ها، مدرک تحصیلی می‌دهند با این تفاوت که در حوزه رایگان و به مسئله علم واخلاق اسلامی اهتمام و توجه بیشتر نسبت به دانشگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: تربیت خواهران دین‌شناس مبلغ و متخلق به اخلاق اسلامی و پاسخگو بودن به نیازهای دینی و معرفتی‌ بانوان از مهم‌ترین اهداف حوزه‌های علمیه خواهران است که در شهر اهرم اولین حوزه علمیه خواهران در تنگستان است که بیش از 70 طلبه خواهر در حال تحصیل هستند و که از پدر و مادرها درخواست می‌کنم که فرزندان دختر خود جهت رشد فرهنگ دینی در خانواد‌ه‌ها تشویق کنند در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند.

راستگو با اشاره به سفر ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی با هزار اسکورت به کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: برخی معتقدند که  یکی از اهداف سفر پادشاه عربستان سعودی به کشورهای جنوب شرق آسیا تضعیف مناسبات جمهوری اسلامی ایران با این کشورها به ویژه چین است.

امام جمعه اهرم با اشاره به این که پادشاه عربستان میلیاردها دلار را صرف عیاشی خود و شاهزادگان و همراهانش در این مسافرت‌ها می‌کند، بیان کرد: پادشاه عربستان که خود را خادمین حرمین‌الشریف می‌داند روزانه تلفات مالی و جانی زیادی به مردم یمن وارد می‌کند که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی تلاش پادشاه عربستان سعودی برای غلبه بر ایران و تضعیف نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی بی‌ثمر می‌دانند .

وی افزود: ایران  اسلامی دارای منابع قدرتی است از جمله داشتن جمعیت زیاد، صنعت ایران، منابع عظیم نفتی و گازی، نیروی نظامی مجرب و قوی، فرهنگ غنی و ریشه‌دار و قرار گرفتن در مسیرهای مختلف ارتباطی است که عربستان سعودی از آن بی‌بهره است.

راستگو بیان کرد: ایران در احیاء و به ثمر رساندن جاده قدیمی ابریشم نقش اساسی بازی می‌کند که عربستان سعودی از آن بی‌بهره است و وجود منابع عظیم گازی، آینده انرژی اورسیا تامین خواهد کرد و نفت عربستان سعودی تاثیرگذار نیست.

وی افزود: ایران دارای دومین ذخایر گازی جهان و دومین ذخایر نفتی جهان در ایران است که این قطعا برای کشورهای شرق آسیا علی‌‌الخصوص چین از اهمیت بالایی برخوددار است که رغبت پیدا می‌کند با جمهوری اسلامی ایران ارتباط پیدا کنند نه با عربستان سعودی که عربستان از درگیر یک جنگ فرسایشی در یمن شده است.

امام جمعه اهرم با اشاره به این که عربستان سعودی روز به روز در باطلاق  یمن فرو می‌رود که نه راه رفت دارد و نه برگشت، بیان کرد: درآینده قاطعا سران گمراه عربستان به عنوان جنایت‌کار جنگی در جوامع بین‌المللی معرفی خواهند شد و همه می‌دانند  دولت عربستان سعوی عامل ناامنی و تروریست پرور در خاورمیان است.

وی گفت: در قضیه حج تمتع امیدواریم رایزنی که صورت گرفته عزت ایرانیان حفظ  و پایمال نشود قطعا اگر جان و مال آبروی و عزت ایرانی حفظ نشود، مسؤولان حج قبول نخواهند کرد و توافقی صورت نخواهد گرفت ما ایرانیان زمانی به حج می‌رویم که عزت و شرافتمان حفظ شود در غیر این صورت مانند سال گذشته هم مسئوولان و هم مردم  از رفتن به سفر حج صرف نظر خواهند کرد.

راستگو با اشاره به این که ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروزی در شهرستان تنگستان توسط فرمانداری  تشکیل شده بیان کرد: جهت همکاری و همراهی لازم با این ستاد نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداری‌های شهرهای شهرستان تنگستان،بسیح و سایر دستگاه‌ها با این ستاد در سطح شهرستان جهت رفاه بیشتر مسافران همکاری داشته باشند.

امام جمعه اهرم افزود: امیدواریم وضعیت آب گرم اهرم بهتر از گذشت باشد و با توجه این که تقربیا تنها نقطه  گردشگری در بخش مرکزی تنگستان که همه ساله پذیرای مسافران می باشد مشکلات آبی آن برطرف گردد.

وی از مردم خواست با ادارت و نهادهای شهرستان تنگستان در صورتی که نیاز بود با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی همکاری لازم در خصوص اسکان مسافران به عمل آورند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار