استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستاهای استان بوشهر از اولویت برنامه‌های سال آینده این استان است.
کد خبر: ۳۹۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 13 March 2017
مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در نشست هم‌‌اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش کاکی شهرستان دشتی با تاکید بر نقش نشست‌های هم‌اندیشی در برنامه‌ریزی آینده و توسعه مناطق شهری و روستایی استان بوشهر اظهار داشت: در هر شهرستان، بخش و شهر 5 نوع همایش هم‌اندیشی برای توسعه مناطق انجام شده که این نشست‌ها سند راهبردی توسعه و  به عنوان  ملاک بودجه ریزی استان بوشهر است.

وی با تاکید بر توجه به اشتغال و رفع مشکلات روستاها تصریح کرد: دهیاران مسئول اشتغال روستاهای استان بوشهر هستند که در این راستا نیاز است ظرفیت‌های اشتغال‌زایی روستاها فراهم شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه در هر روستا و شهرستان یک نفر برای شناساندن ظرفیت‌های اشتغال‌زایی روستاها معرفی می‌شود افزود: معرفی ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال روستاهای استان بوشهر وظیفه دهیاران است که بر این اساس حرفه‌های مختلف معرفی و تدوین می‌شود.

سالاری با تاکید بر اینکه اولویت برنامه‌های استان بوشهر اشتغال روستائیان است خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستاهای استان بوشهر از اولویت برنامه‌های سال آینده این استان است.

وی، صنایع دستی، پرورش ماهی در قفس و میگو، صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، طرح‌های گردشگری و  مهارتی را از جمله طرح‌های اشتغال‌زایی روستاهای استان بوشهر دانست و گفت: دهکده‌های گردشگری در نقاط مختلف با رویکرد اشتغال‌زایی اجرایی می‌شود که بر این اساس دهکده گردشگری بوشهر در فاز نخست آن  بیش از 500 طرح  اشتغال‌زایی مستقیم تدوین و بزودی اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در روستاها افزود: در کنار اجرای طرح‌های عمرانی باید به طرح‌های فرهنگی اجتماعی توجه ویژه شود که تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد.

سالاری با تاکید بر توجه به طرح‌های آبخیزداری تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان بوشهر در اولویت دوم برنامه‌های استان بوشهر قرار داده شده چراکه اجرای این طرح‌ها نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات تامین آب و جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب در روستاها و شهرها دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح لایروبی اسکله لاور ساحلی در دشتی خاطر نشان کرد: این طرح که جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است بزودی اجرایی می‌شود که اعتبارات آن ابلاغ شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان دشتی افزود: طرح‌های آبیاری تحت فشار با مشارکت دولت اجرایی می‌شود به گونه‌ای که 85 درصد هزینه اجرای این طرح‌ها به صورت بلاعوض  و به ازاء هر هکتار 78 میلیون ریال به کشاورزان پرداخت می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار