استاندار بوشهر گفت: پالایشگاه جم سال‌ها از سفره آب این شهرستان استفاده کرده که باید سهم خود را در حوزه آب پرداخت کنند و در این راستا سد باغان با مشارکت پالایشگاه فجر جم اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۹۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 13 March 2017
مصطفی سالاری صبح امروز در نشست هم‌‌اندیشی اشتغال و توسعه روستایی بخش ریز در شهرستان جم با تاکید بر توجه به دانش‌آموزان موفق در همه مناطق شهری و روستایی اظهار داشت: ترغیب دانش‌آموزان موفق و زرنگ باید در دستور کار همه مسئولان  در شهرها و روستاها به ویژه شهرداران و دهیاران قرار بگیرد.

وی، هدف از اجرای تشویق دانش‌آموزان زرنگ و موفق را فرهنگ سازی برای تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان دانست و گفت: بزرگترین سرمایه هر منطقه وجود نیروی انسانی توانمند است چراکه داشتن منابع غنی در بخش‌های نفت، گاز و صنایع مختلف بدون نیروی انسانی توانمند در منطقه حاصلی ندارد که در این راستا لازم است به این  مهم توجه جدی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 12 درصد اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان روستایی اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‌های مهم علمی و رقابتی، تشویق دانش‌آموزان زرنگ و موفق، بررسی و رفع نقاط ضعف آموزشی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از اهداف مهم تخصیص 12 درصد اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی است.

وی با بیان اینکه تشویق دانش آموزان از اجرای پروژه‌های عمرانی بهتر است افزود: تخصیص 12 درصد از اعتبارات ارزش افزوده برای دهیاری‌ها  تاکید بیشتر بر فرهنگ سازی هزینه در حوزه آموزشی است.

سالاری با بیان اینکه در روستاهای استان بوشهر خدمات عمرانی قابل توجهی اجرا شده افزود: براساس برنامه زمان‌بندی طرح‌های هادی، گازرسانی، آبرسانی، مینی فوتبال، بوستان‌های امید و دیگر طرح‌های عمرانی مورد نیاز روستائیان استان بوشهر اجرا شده و اجرای این پروژه‌ها ادامه دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اجرای طرح‌های گازرسانی به روستاهای بخش ریز به 100 درصد می‌رسد گفت: در حوزه طرح‌های آبرسانی در بخش ریز در سال آینده به شرایط مطلوبی می‌رسد و در اجرای طرح‌های بوستان روستایی اعتبارات لازم برای تکمیل این بوستا‌ها در اختیار بنیاد مسکن استان بوشهر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر حل مشکلات مخابراتی بخش ریز افزود: در حل مشکلات تلفن ثابت روستاها پیگیری‌های لازم انجام می‌شود اما از شرکت مخابرات توقع بیشتر است. جم در دسترسی به تلفن ثابت با مشکل بیشتری مواجه است و با توجه به اینکه مردم علاقه‌ای به تلفن جی.اس.ام یا تلفن بی‌سیمی ندارند، انتظار می‌رود تلفن  ثابت با کیفیت داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر ترویج فعالیت‌های ورزشی در زمین‌های مینی فوتبال روستایی افزود: دهیاران ورزش را در زمین‌های ورزشی ترویج کنند و این اماکن بر روی مردم بسته نشود.

وی با بیان اینکه دهیاران در کنار مدیران مدارس مسئول رسیدگی به مشکلات آموزشی دانش‌‌آموزان هستند تاکید کرد: دهیاران در کنار مدیران مدارس به تقویت بنیه علمی دانش آموزان کمک کنند.

سالاری با بیان اینکه در زیرساخت‌های آموزشی دولت هم کمک می‌کند گفت: در بحث نرم افزاری مدارس که هزینه زیادی هم نمی‌خواهد دهیاران باید کمک کنند.

استاندار بوشهر با توجه به نقش مهم دهیاران در رسیدگی به بحران سیل اخیر در جم از خدمات آنان قدردانی کرد و گفت: در بحث آبخیزداری اقدامات بزرگی در جم انجام شده و پیگیری می‌شود که با توسعه این طرح‌ها ، روان آبها بیشتر کنترل شوند و نگرانی از سیل در بخش ریز کم شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های گردشگری که امکان اشتغال‌زایی هست دولت  مشارکت می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر متقاعد شویم که بخش خصوصی از این مکان‌ها مثل جنگل ریز بدون از بین بردن بافت با سازه‌های سازگار با طبیعت اشتغال‌زایی می‌کند در زیرساخت‌ها کمک می‌شود.

سالاری هدف اصلی ازنشست‌های هم اندیشی در بخش‌ها و شهرها را توسعه اشتغال دانست و افزود: نماینده دهیاران به عنوان واسط طرح‌های اشتغال هستند که امیدوارم این موضوع نیز دهیاران با جدیت دنبال کنند.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه دهیاران مامور شناسایی فرصت‌های تولیدی و اشتغال روستاها و ارائه راهکارها هستند افزود: دهیاران باید این فرصت‌های را شناسایی کنند تا بتوان به صورت اصولی از تسهیلات اعتباری با سود تک رقمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از مشاور برای حوزه کارآفرینی روستایی در استان استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: طرحی تدوین می‌شود که روند کارآفرینی از وحدت رویه برخوردار باشد و در این راستا دولت طرح جامعی در بحث اشتغال دهیاران تدوین کرده و  لایحه 1.5 میلیارد دلاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

سالاری از اجرای طرح سدباغان برای تقویت سفره‌های زیر زمینی جم و تامین آب کشاورزی و آشامیدنی خبرداد و بیان کرد:پالایشگاه جم سالها از سفره آب این شهرستان استفاده کرده که باید سهم خود را در حوزه آب پرداخت کنند و در این راستا سد باغان با مشارکت پالایشگاه فجر جم اجرایی می‌شود. خوش‌بین هستیم  که اجرای پروژه‌های سد باغان و دشت پلنگ در استان بوشهر با حمایت دولت تسریع یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار