رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّرگفت: رعایت نکردن مواردی بهداشت در عرضه مواد غذایی به ویژه در پنجشنبه بازار شهر دیّر، سلامتی مردم را تهدید می‌کند که نیاز است دستگاه‌های مربوطه برای حل این معضل با شبکه بهداشت همکاری لازم داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 12 March 2017
 عادل مقدس امروز در چهارمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر با اشاره به لزوم برخورد با فروشندگان مواد محترقه اظهار داشت: اورژانس115 با 6 تیم عملیاتی در کنار هلال احمر  و آتشنشانی در صورت بروز هر گونه مشکلی در چهارشنبه سوری امادگی لازم دارند.

وی با تأکید بر مقابله با عرضه مواد غذایی فسادپذیر و فاقد بسته‌بندی توسط فروشندگان دوره گرد بیان کرد: رعایت نکردن مواردی بهداشت در عرضه مواد غذایی به ویژه در پنجشنبه بازار شهر دیّر، سلامتی مردم را تهدید می‌کند که نیاز است دستگاه‌های مربوطه برای حل این معضل با شبکه بهداشت همکاری لازم داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: امسال 17 مورد اسهال خونی، 748 مورد اسهال حاد و 3 مورد هپاتیت در سطح شهرستان گزارش و مورد رسیدگی قرار داده شد.

وی در رابطه با عملکرد واحد بهداشت محیط با اشاره به 954 مورد مراکز و اماکن مشمول و غیر مشمول تحت پوشش گفت: امسال طی 5 هزار و 557 مورد بازدید 74 صنف متخلف به مراجع قضایی معرفی و 2 صنف متخلف نیز تعطیل و همچنین 54 مورد برخورد با دست‌فروشان دوره گرد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 4 تن اقلام تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف انسانی نیز معدوم‌سازی شد.

امام جمعه دیّر نیز گفت: آب‌گرفتگی معابر و وارد شدن آب به منازل شهروندان بار دیگر اهمیت  فاضلاب شهری را نشان داد که برای این مهم نیاز به کمک‌های استانی هستیم.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: همان‌گونه که نسبت به عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی  دغدغه داریم باید با فروش غذاهای حرامی هم چون خرچنگ و ماهی مرکب که حرام بودنش بر کسی پوشیده نیست، برخورد جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در آستانه عید نوروز همان گونه که به دنبال ایجاد فضای خوبی برای میهمانان نوروزی هستیم در بعد آسیب‌های اجتماعی نیز تدابیری اندیشیده شود که شاهد تخریب فرهنگ شهرمان نباشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار