استاندار بوشهر گفت: با بهره جستن از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و منابع داخلی بانک‌ها طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاهای استان بوشهر با همکاری دهیاران اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 06 March 2017
مصطفی سالاری ظهر امروز در مراسم آغاز هفته منابع‌طبیعی در بوستان جنگلی بنه‌گز تنگستان با بیان اینکه فعالیت در این روستا با طرح‌های جنگل‌کاری گره خورده است، اظهار داشت: جایگاه و اهمیت جنگل‌کاری و حفاظت و حراست از آن رسالت و وظیفه همگانی است که باید همه مردم در این عرصه کمک کنند.

وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تصریح کرد: باید در حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها بگونه‌ای عمل کنیم که هم نسل فعلی و هم نسل آینده از آن استفاده کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی‌شدن طرح‌های اشتغال‌زایی  در بوستان‌های جنگلی و روستاها گفت: در راستای توسعه طرح‌های گردشگری و تفریحی طرح‌های اشتغال‌زایی در نقاط مختلف استان بوشهر طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سالاری با اشاره به نقش مهم دهیاران در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بیان کرد: دهیاران برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی بر اساس ظرفیت و قابلیت مناطق روستایی طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی، اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های عمران روستایی، استفاده از امکانات روستاها و بهره‌برداری از ظرفیت روستاها  را از برنامه‌های مهم برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دانست و تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در روستاها لایحه 1.5 میلیارد دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی و منابع داخلی بانک‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی برای نقاط مختلف کشور تخصیص یابد، خاطر‌نشان کرد: با بهره جستن از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و منابع داخلی بانک‌ها طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاهای استان بوشهر با همکاری دهیاران اجرایی می‌شود.

سالاری، توسعه طرح‌های آ‌ب‌رسانی در روستاها و شهرهای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفیت انتقال آب از خط آبرسانی کوثر به شهرها و روستاهای استان بوشهر افزایش می‌‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار