استاندار بوشهر گفت: تاریخ استان بوشهر نشان می‌دهد بازرگانان و تجار در برنامه‌های آموزشی مشارکت همه جانبه داشتند که در این عرصه نیاز است تجار جدی‌تر در گسترش برنامه‌های آموزشی مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۸۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 06 March 2017
مصطفی سالاری  بعدازظهر امروز در نهمین نکوداشت هفته بوشهر در مدرسه سعادت این شهر با بیان اینکه این مدرسه با مشارکت مردم شکل گرفت و ادامه حیات داد اظهار داشت: مدرسه سعادت بوشهر ضمن اینکه با مشارکت‌های مردمی تاسیس شد از طریق مشارکت‌های مردمی مدیریت و نیازهای آن تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه آموزش در مدرسه سعادت بوشهر بر اساس نیاز جامعه و حل مشکلات ارائه می‌شد افزود: آموزش در این مدرسه در ابعاد مختلف بود بگونه‌ای که دانش‌آموزان باید حتما زبان خارجی فرا می‌گرفتند تا بر اساس مراودات بین‌المللی آن زمان نیاز تجار و جامعه برطرف می‌شد.

استاندار بوشهر با تاکید بر گسترش مشارکت مردمی در عرصه علم‌آموزی گفت: اکنون آموزش‌ها در جامعه در همه استان‌ها بر اساس نیاز جامعه و موقعیت استان‌ها ارائه نمی‌شود و باید از آموزه‌های بزرگان این مدرسه در عرصه علم‌آموزی استفاده کرد.

سالاری با بیان اینکه نیاز کسب و کار زمان تاسیس مدرسه سعادت بوشهر تجارت و بازرگانی و مراوده با کشورهای دیگر بود خاطر نشان کرد: شیخ محمد حسین سعادت و شیخ عبدالکریم سعادت این مدرسه را  با پشتیبانی خیران به ویژه تجار و بازرگانان تاسیس کردند که در این عرصه نیاز است تجار جدی‌تر در گسترش برنامه‌های آموزشی استان بوشهرمشارکت کنند.

وی با بیان اینکه تجار آن زمان دغدغه در همه عرصه‌ها داشتند افزود: مشارکت در طرح‌های بهداشتی، درمانی، ارتباطات تجاری، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها از برنامه‌های تجار بوشهری در زمان تاسیس مدرسه سعادت بود که تحسین برانگیز است.

استاندار  بوشهر با بیان اینکه تاسیس مدرسه سعادت بوشهر از نخستین مدارس نوین در کشور بود گفت: تاسیس این مدرسه با آموزش به روش نوین قابل تحسین بود هر چند  موسسان در این مسیر با مقاومت‌های مواجه شدند.

سالاری با بیان اینکه تحول بدون مشارکت مردم به کندی انجام می‌شود تصریح کرد: تغییر و تحول در همه عرصه‌ها به ویژه علم‌آموزی و آموزشی با مشارکت مردم امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: این فعالیت‌ها متناسب با شرائط و نیاز جامعه باید در دستور کارقرار بگیرد و این مهم به فرزندان آموزش داده شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار