ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با راه اندازی سامانه امور گمرکی و الکترونیکی شدن فعالیتهای ترخیص کالا در گمرک ، تجار و بازرگانان و صاحبان کالا بدون محدودیت زمانی و در هر ساعت از شبانه روز قادر به پر كردن فرم اظهارنامه و تحويل الكترونيكي اسناد به گمرك هستند.
کد خبر: ۳۸۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 06 March 2017
بهنام نوروزی  امروز در جمع شماری از تجار و بازرگانان استان بوشهر اظهار داشت: در همین راستا سه سامانه دوراظهاری واردات، صادرات و ترانزیت به صورت مجزا در گمرک راه انداری شده است.

وی افزود: انجام تشریفات ترخیص کالاهای وارداتی و همچنین صدور کالا از کشور براساس قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن منوط به تنظیم اظهارنامه گمرکی و تسلیم آن به گمرک بوده است.

 ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: اظهارکننده موظف است اسناد لازم از قبیل سیاهه خرید، گواهی مبدأ، اسناد بانکی و سایر مجوزهای مورد نیاز را که مقررات و قوانین مربوطه تعیین کرده است به اظهارنامه منضم کند.

وی بیان کرد: در گذشته اظهارنامه‌های گمرکی در گمرکات اجرایی توسط اپراتورها تایپ و تحویل متقاضی می گردید که این موضوع علاوه بر مشکلات ناشی از حضور این افراد در گمرک، باعث کندی سرعت کار گمرکات در ترخیص کالا می‌گردید.

نوروزی افزود: با راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور، این موضوع برطرف شده و صاحب کالا می‌تواند در هر زمان از شبانه‌روز به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه نسبت به پر کردن فرم اظهارنامه و تحویل الکترونیکی اسناد به گمرک اقدام نماید.

وی بیان کرد: قبل از راه‌اندازی این سامانه هر گمرک برمبنای تعداد اظهارنامه‌ای که می‌توانست در روز تایپ کند خدمات ارائه می‌کرد، اما اکنون علاوه بر عدم حضور ارباب رجوع در این خصوص به گمرک، سرعت کار نیز افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این سامانه در بخش صادرات، بخشی از امور ارزیابی در محل ، توزین و کنترل وسایل نقلیه حامل بار به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد.  

وی یادآرو شد: با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در بخش ترانزیت، این سامانه به‌ طور هوشمند کنترل های لازم را در اظهارنامه‌ها برمبنای گمرکات مبدأ و مقصد، مجوزهای موردنیاز و یا امکان ترانزیت و یا عدم امکان آن به گمرکات و تعیین مسیر آنها  اعمال کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار