رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون استاندارد متر مکعب گاز در ۱۱ ماه امسال در پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و فرآورش شد.
کد خبر: ۳۸۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 26 February 2017
محسن عطارزاده صبح امروز در نشست با متخصصان پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به نقش حیاتی این مجتمع گازی در تامین گاز مورد نیاز کشور اظهار داشت: این مجموعه‌ بزرگ‌ در آینده نزدیک، با تلاش و پایداری جوانان و متخصصان خود 80 درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی از تولید بیش از 22 میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، در بازه زمانی 11 ماه امسال، بیش از 22 میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم تولید شد.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این مجتمع نقش مهمی در تولید و صادرات محصولات مختلف گازی دارد تصریح کرد: این پالایشگاه با دستاورد‌های بسیار مهم، توانسته است نقش مهمی را  برای تولید و صادرات میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی ایفا کند.

عطارزاده با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی همواره برنامه‌ریزی در افزایش برداشت با در نظر گرفتن تولید صیانتی از مخزن مشترک را در دستور کار قرار داده است خاطرنشان کرد: با اتکاء به دانش و توان نیروهای جوان و متخصص در 11 ماه امسال، 13 هزار و 550 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و فرآورش شده که با توجه به برودت هوای امسال، این پالایشگاه نقش مهمی در تامین سوخت مصارف خانگی و نیروگاهی کشور ایفاء کرده است.

وی از تولیدات محصولات جانبی دیگر در پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبرداد و افزود: در همین بازه زمانی، 80 هزار تن گوگرد دانه بندی شده ،560 هزار تن پروپان و 341 هزار تن بوتان نیز در این مجموعه تولید شده است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تولید گاز اتان بعنوان خوراک پتروشیمی‌های مجاور در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: با توجه به تعمیرات اساسی انجام شده روی توربواکسپندرها که سبب افزایش 200 تنی تولید اتان در روز شده در مجموع از مرز 661 هزار تن گذشت که این امر نشان از تولید پایدار گاز و سایر محصولات در مجموعه پالایشگاه سوم دارد.

عطارزاده بیان کرد: خوشبختانه مجتمع گاز پارس جنوبی در مسیر افزایش و تولید پایدار گاز در فصل سرمای امسال، توانست گامی موثر برای تامین گاز هم‌وطنان بردارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار