معاون اداری مالی و توسعه منابع وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به نقش مهم دانشگاه سبز در حفاظت از محیط زیست امروزه پرداختن به محیط زیست و دانشگاه سبز یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.
کد خبر: ۳۸۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 22 February 2017
محمدحسین امید پیش از ظهر امروز در نخستین  همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت علوم برگزاری همایش‌ها و فعالیت‌ها است اظهار داشت:در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه مدیریت سبز انجام شد و این همایش گزارشی از این فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه با تاکید بر نقش مهم دانشگاه سبز به جای سرومان دادن به موتورخانه‌ها افزود: سر و سامان دادن به موتورخانه‌ها به جای ایجاد دانشگاه‌های سبز در بحث انرژی‌های پاک و تجدید پذیر یکی از راه‌های مهم در حوزه حفاظت محیط زیست است.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پرداختن به محیط زیست و دانشگاه سبز یک الزام است تاکید کرد: با توجه به نقش مهم دانشگاه سبز در حفاظت از محیط زیست امروزه پرداختن به محیط زیست و دانشگاه سبز یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

امید با بیان اینکه وزارت علوم و دانشگاه‌ها در سه حوزه آموزش، پژوهش و ترویج و فرهنگ سازی رسالت مهمی دارد گفت:  این مراکز علمی رسالت دارند تا نگاه‌های علمی به مسائل کشور ارائه کنند چراکه تا زمانی که این فرهنگ حاکمیت پیدا نکند اهداف مورد نظر محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت کمک به مدیریت سبز در سطح کلان دارند تصریح کرد: از این ظرفیت  و  دستاوردهای دانشگاه‌ها  می‌توان  در توسعه مدیریت سبز  استفاده کرد که در این راستا نیاز به رویکرد نگاه دولت دارد.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  مهم‌ترین ماموریت در دانشگاه ایجاد الگوها و نمونه‌ها است افزود:  وظیفه دولت است که این نمونه‌ها را در سطح ملی گسترش دهد.

امید با تاکید بر تخصیص اعتبارات مصوب در ابتدای سال افزود:  اعتبار متمرکزی که تخصیص داده می‌شود باید در ابتدای سال ابلاغ شود قطع یقین دانشگاه‌ها جهش بزرگی می‌کنند چراکه بودجه آخر سال و یا ناقص ابلاغ و یا به صندوق‌های بازنشستگی داده می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار