سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا سال آینده تمام اسناد فرایندهای تجارت داخلی و خارجی الکترونیکی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 22 February 2017
 یدالله صادقی ظهر امروز در همایش کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در بوشهر با تاکید بر توجه به سمانه«IT» در ارائه سرویس‌های خدماتی اصناف اظهار داشت: در یک سال گذشته این فرایند در بیشتر اصناف و کسبه توسعه یافته که نقش مهمی در همگام بودن اصناف با فناوری روز داشته است.

وی با بیان اینکه 8 سمانه جدید به سامانه ایرانیان اصناف افزوده شده است تصریح کرد: خدمات در بخش‌های مختلف اصناف الکترونیکی شده بگونه‌ای که انتخابات در این حوزه بصورت «it» اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مصوبات کمیسیون نظارت توسط سیستم‌های الکترونیکی بررسی می‌شود افزود: خوشبختانه سیستم«it» در بخش رسیدگی به شکایات نقش مهم و موثری دارد بگونه‌ای که رضایت نسبی در این حوزه ایجاد کرده است.

صادقی با اشاره به جامعه 3 میلیون نفری اصناف در کشور افزود: این حوزه با اشتغال‌های جانبی و اعضای خانواده آنها به جمعیتی افزون 20 میلیون نفر می‌رسد که نقش مهمی در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه 24 هزار شرکت تجارت الکترونیک در کشور فعال است خاطر نشان کرد: این شرکت‌‌ها بزرگترین گردش مالی به ارزش 18 میلیارد دلار به میزان 54 هزار میلیارد تومان دارند که نشان از خرید و فروش و کسب و کار در حوزه الکترونیک است.

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید براین نکته که اصناف باید باید به سمت کسب و کار نوین و الکترونیکی سوق داده شوند گفت: با توجه به فراگیر شدن خدمات الکترونیکی در جامعه همه کسب و کارها باید به سمت اینترنتی سوق یابد.

صادقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سومین کشور در جهان در تربیت مهندس است تصریح کرد: با توجه به جایگاه کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نوین و پیشرفته در اصناف باید این تحول که مورد استقبال همگان است ایجاد شود.

وی با تاکید بر افزایش بهره‌وری در تولید افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از جنبه‌های بهره‌وری در تمام سطوح زندگی است که در این حوزه بهره‌وری در تولید و کیفیت آن افزایش یابد.

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه اصناف در تولید ناخالص ملی خاطر نشان کرد: بین 17 درصد تا 20 درصد تولید ناخالص ملی کشور مربوط به حوزه اصناف است.

صادقی از اختصاص اعتبار برای بازسازی، نوسازی و توسعه واحدهای صنفی تولیدی خبر داد و گفت: رقم قابل توجهی برای افزایش بهره‌وری 100 هزار واحد صنفی تولیدی از منابع بانکی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به کاهش تورم  در کشور خاطر نشان کرد: تورم 42 درصدی در سال 1392 اکنون به 6.8 درصد رسیده و این در حالی است که اکثر شاخص‌های اقتصادی که منفی بود مثبت شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در تولید گندم به خودکفایی دست یافته‌ایم تصریح کرد: برخی از اقلام کشاورزی از جمله گندم به خودکفایی رسیده‌ایم که این مهم در کشور بی سابقه است.

صادقی از کاهش تعرفه حبوبات خبرداد و گفت: در ستاد تنظیم بازار تصمیمات مهم و موثری برای کاهش قیمت  برخی از محصولات از جمله حبوبات اتخاذ شده است که تعرفه این کالاها 5 تا 10 درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قیمت برنج هم کاهش می‌یابد افزود: برخی محصولات مهم و مورد نیاز مردم از جمله برنج، شکر و روغن قیمت آن کاهش یافته که بزودی قیمت تضمینی آن اعلام می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ خبرداد و گفت: برای تعدیل قیمت گوشت قرمز و مرغ برنامه‌های مهم تصویب شده که نیمه دوم اسفند اجرایی می‌شود.

صادقی گفت: برای تامین میوه  شب عید مردم اقدامات مهم و موثری انجام شده تا مردم مشکلی در این عرصه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌های مختلفی برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه طراحی و اجرایی شده به  الکترونیکی  شدن تمام اسناد فرایندهای تجارت داخلی و خارجی پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا سال آینده تمام اسناد فرایندهای تجارت داخلی و خارجی الکترونیکی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار