مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: کشور ما با داشتن جمعیت زیر 80 میلیون نفری دارای مصرف گاز بیشتری نسبت به کشور چین بیش از یک میلیارد نفری است که نشان‌دهنده عدم توجه به الگوهای مصرف بهینه است.
کد خبر: ۳۸۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 22 February 2017
علی وکیلی امروز در نخستین همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: کشور ما با داشتن جمعیت زیر 80 میلیون نفری دارای مصرف گاز بیشتری نسبت به کشور چین بیش از یک میلیارد نفری است که نشان‌دهنده عدم توجه به الگوهای مصرف بهینه است.

وی اضافه کرد: با این شرایط و در صورت عدم توجه به الگوهای مصرف بهینه ناچاریم سالانه 50 میلیارد دلار برای تامین گاز زمستانی هزینه کنیم که در آینده‌ای نزدیک ما را دچار مشکل می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: با استفاده از روش‌های نوین در حوزه ارتقاء سطح کیفی استاندارد علی الخصوص در حوزه تولید، توجه به تولیدات پربازده و کم مصرف در حوزه انرژی و از رده خارج‌کردن صنایع قدیمی انرژی‌بر و جایگزین کردن آنها با صنایع کم‌مصرف، می‌توان گام‌های اساسی برای استفاده بهینه از انرژی برداشت.

وکیلی با اعلام این که بخش عمده‌ای از پرت انرژی در حوزه ساخت و ساز مسکن اتفاق می‌افتد ، گفت: جدا از بالا بودن مصرف انرژی برق در ساختمان‌ها به دلیل عدم استفاده از پوشش‌های استاندارد عایق‌کاری، سیستم‌های خودکنترلی باید در ساختمان نصب شود تا ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، زمینه‌ای برای بهینه‌سازی مصرف نیز انجام شود.

 وی ادامه داد: هر چند نصب پنجره‌های دو جداره چند سالی است که به عنوان یک الزام استاندارد در ساختمان‌سازی مطرح شده است اما بخش عمده‌ای از ساختمان‌های قدیمی که تعداد آنها فراوان است، هنوز فاقد این پنجره‌ها هستند که در مصرف انرژی بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بیان کرد: در کنار طراحی استاندارد ساختمان باید طرح برچسب انرژی ساختمان نیز جدی گرفته شود تا در کنار عایق‌کاری کامل جدارها، شاهد کاهش اتلاف و مصرف انرژی باشیم.

وی بیان کرد: برگزاری همایش دانشگاه سبز باید در سراسر دانشگاه‌های ایران شکل گیرد تا با جلب توجه تصمیم‌سازان زمینه‌ای برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور ایجاد شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار