ناظر گمرکات استان بوشهر و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با راه‌اندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص در گمرک بوشهر، اطلاعات پروانه و مراحل توزین و عملیات خروج کالا به صورت شفاف در اختیار صاحبان کالا قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 21 February 2017
بهنام نوروزی امروز در نشست بررسی مزیت‌های سامانه جامع امور گمرکی در استان بوشهر اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا در گمرک بوشهر در ادامه اجرای پروژه بزرگ پیاده‌سازی گمرک الکترونیک و سامانه جامع امور گمرکی است.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا در گمرک بوشهر شرکت‌های حمل و نقل موظف هستند به صورت الکترونیک حامل‌های مورد نظر را برای محموله‌ای مشخص، به گمرک معرفی کنند.

ناظر گمرکات استان بوشهر و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان این‌که این سامانه در تمامی گمرکات این استان استقرار یافته است، تصریح کرد: استان بوشهر دارای 15 گمرک است که خدمات لازم بازرگانی و تجاری به بازرگانان و صاحبان کالا ارائه و از بروز تخلف جلوگیری می‌کند.

نوروزی عنوان کرد: این سامانه نقش مهمی در ارائه خدمات به شرکت‌های حمل و نقل دارد و با راه‌اندازی این سامانه شرکت‌های حمل و نقل موظف هستند به صورت الکترونیک حامل‌های مورد نظر را برای محموله‌ای مشخص، به گمرک معرفی کنند.

وی یکی از مزیت‌هایی راه‌اندازی این سامانه را ارائه گزارش حامل‌های کالاها دانست و گفت: یکی از مزیت‌های سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص این است که گزارش کامل حامل‌هایی که برای ورود به گمرک در  صف انتظار و یا در مسیر خروج از گمرک قرار دارند به صورت برخط و لحظه‌ای در اختیار گمرک قرار می دهد، در صورتی که این مهم در گذشته برای گمرک وجود نداشت.

وی از حذف اسناد کاغذی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه اسناد کاغذی که قابلیت تغییر و از بین رفتن دارند، کمتر در گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه  این سامانه در راستای تکریم اربابان رجوع و صاحبان کالا راه اندازی شده بیان کرد: با ایجاد این سامانه اطلاعات پروانه و مراحل توزین و عملیات خروج کالا به صورت شفاف در اختیار صاحبان کالا  قرار می‌گیرد.

نوروزی گفت:این سامانه نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات گمرکی دارد و کمک شایانی برای تشخیص کالاهایی که به صورت قانونی از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند برای دستگاههای نظارتی و نیروی انتظامی فراهم می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار