استاندار بوشهر گفت:در بازدید شب گذشته و امروز رودخانه مند در شهرستان دشتی، مشخص شد که از بامداد امروز،سقف آب نسبت به شب گذشته بالاتر آمده که برای روستاهای پایین دست این رودخانه تهدیدی جدی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۸۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 18 February 2017
 مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از روند ورود و خروج آب رودخانه مند و بررسی کمک رسانی و امداد و نجات سیل زدگان شهرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهارداشت: بارندگی از ساعت 8 شب دیشب در استان خاتمه پیدا کرد و در استان بالا دست بوشهر استان فارس هم در غالب نقاط آن در همین ساعت بارندگی خاتمه یافت.

وی افزود: رودخانه‌هایی که در استان بوشهر واقع هستند استان را تهدید می‌کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بخشی از راه‌های مواصلاتی استان بوشهر به دلیل عبور آب از روی پل‌ها مشکلاتی برای استان ایجاد کرده است.

سالاری یادآور شد: در بازدید شب گذشته و امروز رودخانه مند در شهرستان دشتی، مشخص شد که از بامداد امروز، سقف آب نسبت به شب گذشته بالاتر آمده که برای روستاهای پایین دست این رودخانه تهدیدی جدی به شمار می‌رود.

وی افزود: تعدادی از هم استانی‌ها در نقاطی گرفتار شدند که پنج نفر از آن ها در سه عملیات توسط بالگرد هلال احمر در دشتی نجات پیدا کردند و یک عملیات دیگر نیز برای نجات پنج نفر دیگر باید انجام شود تا نجات یابند.

سالاری تصریح کرد: تهدید علی‌الخصوص برای روستاهای پیرامون رودخانه مند کماکان جدی است و نیروهای هلال احمر و نیروهای امدادی در این مکان مستقر هستند و تلاش می‌کنند تا تهدیدی متوجه مردم نشود.

وی افزود: پل کلل و رودخانه هله که تلفیق رودخانه‌های شاهپور و دالکی است وضعیت مشابه رودخانه مند دشتی دارند و هنوز از روی پل کلل عبور می‌کند و تردد بین برازجان – گناوه در مسیر بزرگراهی برای جلوگیری از آسیب به مردم هنوز مسدود است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از مردم درخواست داریم به نکات اعلام شده توسط مجموعه ستادی و عملیاتی ستاد بحران مرکز استان و شهرستان‌های درگیر سیل توجه جدی کنند تا به آنها آسیبی نرسد.

وی افزود: در خصوص خسارات هم باید برآوردها را دقیق انجام دهیم و از همه شهرستان‌ها خواسته شد تا گزارش‌ها را ارسال کنند که پس از تجمیع به دولت منعکس خواهیم کرد.

سالاری بیان کرد: با مشخص شدن میزان خسارات به زیرساخت‌ها، منازل مسکونی مردم و مزارع کشاورزی اقدامات لازم برای جبران این خسارات انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار