با برگشت آب رودخانه مند به سمت بخش بردخون شهرستان دیر، شهر بردخون به همراه روستاهای هم‌جوار در محاصره سیل قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 18 February 2017
 با فروکش کردن بارش های 48 ساعته گذشته در شهرستان دیر و بالا آمدن کم سابقه رودخانه مند، هم‌اکنون آب این رودخانه به سمت بخش بردخون شهرستان دیر سرازیر شده است.

حجم آب برگشتی رودخانه مند به سمت بخش بردخون به اندازه‌ای است که هم اینک تعدادی از روستاهای این بخش به همراه شهر بردخون در محاصره آب قرار گرفته‌اند.

آب با تخریب گسترده مزارع کشاورزی بخش بردخون،خسارات زیادی به مردم ایجاد کرده است هرچند به دلیل این که زمین های حاصل‌خیز شهرستان دیر و بخش بردخون هم اکنون زیر آب قرار دارد و هنوز تخمینی از میزان خسارات انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر بردخون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دیر اظهار داشت: از اواخر شب گذشته با برگشت آب رودخانه مند، آب از سمت روستای شهنیاء به سمت شهر بردخون هجوم آورده که سبب مشکلاتی برای مردم شده است.

محمد بردستانی افزود: میزان بارش‌ها سبب شد که منازل مسکونی مردم در شهر بردخون دچار مشکلات جدی شود اما از کمک‌های سازمان های امدادی خبری نیست.

وی ادامه داد: مردم خواستار دریافت چادر به دلیل چکه کردن منازلشان هستند اما توجهی نمی شود و توزیع خواربار خشک نیز انجام نمی‌گردد.

بخشدار بردخون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دیر بیان کرد: آب هم اکنون روستاهای آب کش، مخدان، وحدت آباد و کناری را فرا گرفته و به سمت شهر بردخون در حرکت است.

حیدر عمرانی افزود: آب تا ساعتی دیگر فروکش می‌کند و چندان جای نگران نیست و با حضور تیمی از ستاد بحران شهرستان دیر و استقرار در محل تمهیدات لازم برای مقابله با سیل اندیشه شده است.

وی ادامه داد: از شب گذشته در چندین نقطه حاشیه شهر بردخون با استفاده از لودر ، سیل‌بندهایی ساخته شده تا از پیشروی احتمالی آب به سمت داخل شهر ممانعت شود.

بخشدار بردخون بیان کرد: پمپ بنزین سه راهی شهنیاء، بوستان و ایستگاه برق شهنیاء را آب فرا گرفته است.

وی ادامه داد: ه رغم محاصره شدن چندین روستا،همه چیز در کنترل است و مردم چندان نگران نباشند.

فرماندار دیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دیر اظهار داشت: طغیان رودخانه مند تکذیب می‌شود اما به دلیل قرار گرفتن بخش بردخون در یک دشت ، شاهد برگشت آب رودخانه مند به این بخش هستیم.

حمزه اعتماد افزود: تا دو ساعت آینده به دلیل این که از بالا دست رودخانه مند، آبی دیگر وجود ندارد و بارش ها نیز به اتمام رسیده شاهد کاهش حجم آب ورودی به رودخانه مند و پایین آمدن آب در اطراف بخش بردخون به همراه روستاهای این بخش خواهیم بود.

وی ادامه داد: به جهت مدیریت موثر در بحران، تمامی مدارس بخش بردخون تعطیل اعلام شده و چندین دستگاه لودر و ماشین های سنگین برای موارد احتمالی اضطراری در بخش بردخون مستقر شده است.

اعتماد عنوان کرد: میزان خسارات به شهرستان دیر در اثر بارش‌های اخیر و سیل جاری شده در دست اقدام است و به محض کاهش آب وردی به قسمت‌هایی از این شهرستان، اقدام لازم برای ارزیابی خسارات سیل انجام می شود.

وی افزود: چندین اکیپ هم اینک در روستاهای شهرستان دیر برای تخمین میزان خسارات از یک طرف و مشخص کردن نیازهای سیل زدگان و کسانی که منازلشان در طی این بارش ها آسیب دیده مستقر شده‌اند.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: مشکل قطعی آب و برق در سطح شهرستان وجود ندارد و به محض ایجاد مشکل سریعا برطرف شده است.

وی در خصوص نوع کمک رسانی به مردم سیل‌زده و خسارت‌دیده از بارش‌های اخیر گفت: برای توزیع چادر و اقلام امدادی اولویت‌ها در نظر گرفته شده و با احترام به مردم به دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.

وی ادامه داد: عده ای هم به بخشداری‌ها و فرمانداری شهرستان مراجعه کرده و خواسته‌هایی مطرح می‌کنند که دستور پیگیری سریع برای رفع مشکلات آنها داده شده اما مردم با تحمل و بردباری سعی کنند با ما همکاری داشته باشند.

فرماندار شهرستان دیر در خصوص تخلیه روستاهای در معرض احتمالی سیل گفت: در روز گذشته ، به روستاهایی که احتمال گرفتار شدن در سیل داشتند توصیه‌های لازم انجام شد اما با وجود اصرار انجام شده ، با تخلیه منازلشان موافقت نکردند و سیل هم خوشبختانه به آن روستاها خساراتی وارد نکرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار