مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۳۳.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۳۷۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 08 February 2017
بهنام نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه طرح‌های امسال بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شد اظهار داشت: در این راستا ضمن توسعه صادرات غیر نفتی از تولید کنندگان حمایت شد.

وی از افزایش 56 درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر خبرداد و گفت: در 10 ماه امسال 33.5 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش دارد.

مدیر کل گمرکات استان بوشهر با اشاره به افزایش 21 درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان بوشهر در 10 ماه امسال 12.7 میلیارد دلار است که افزایش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

نوروزی، میعانات گازی را بیشترین محصول صادر شده دانست و گفت: بیش از 50 درصد محصولات صادراتی از گمرکات استان بوشهر میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است که ارزش این محصولات شش میلیارد دلار تعیین شده است.

وی، آبزیان، محصولات ساختمانی معادن، کودهای معدنی و انواع سازه‌های فلزی را از دیگر محصولات صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: عمده مقصد محصولات صادراتی از گمرکات استان بوشهر چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند،ژاپن، اندونزی ترکیه، هنگ کنگ، پاکستان و هلند است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از کاهش واردات از گمرکات استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در 10 ماه امسال 863 هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

نوروزی ارزش کالاهای وارداتی را 1.7 میلیارد دلار دانست و افزود: خودروسواری، موز، برنج، لاستیک خودروی سواری، لوازم یدکی موتورسیکلت، کره حیوانی، اسباب بازی، و دستگاه تهویه مطبوع از جمله کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر است.

وی از افزایش درآمدهای گمرکات استان بوشهر خبرداد و گفت: در 10 ماه امسال یک‌هزار و 924 میلیارد تومان درآمد از گمرکات استان بوشهر وصول شد که نسبت به 10 ماه سال قبل 14 درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به ایجاد گمرک دیجیتال در گمرکات استان بوشهر گفت: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی نقش مهمی در تسریع در خدمات گمرکی و جلوگیری از تخلفات و کالای قاچاق داشته بگونه‌ای که با وجود کاهش واردات ولی شاهد افزایش درآمدهای گمرکی هستیم.

نوروزی با بیان اینکه 95 درصد درآمد گمرکات از محل کالاهای وارداتی وصول می‌شود افزود: با وجود کاهش واردات  ولی شاهد افزایش درآمد گمرکات استان بوشهر هستیم که تحقق این مهم در پی راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی شدن خدمات گمرکی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه گمرکات استان بوشهر در تمام نقاط ساحلی استان بوشهر مستقر است افزود: استان بوشهر دارای بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی است که در 15 نقطه این نوار گمرک مستقر شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار