همزمان با ایام‌اله دهه فجر کتابخانه عمومی شهر نخل تقی در شهرستان عسلویه با سرمایه‌گذاری ۸.۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسد.
کد خبر: ۳۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 07 February 2017
در ششمین روز از دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی شهر نخل تقی در شهرستان عسلویه افتتاح شد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: این کتابخانه در زمینی به وسعت 515  مترمربع و در یک طبقه ساخته شده است. 

 رضا حفظ الله افزود : افزایش کتابخانه‌های روستایی یکی از اولویت‌های این اداره کل است که با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مردم روستاها و شهرها اجرا می‌شود.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : برای ساخت این کتابخانه 8.3 میلیارد ریال هزینه شده است

وی  با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد و در شهرستان عسلویه در این مسیر گام برمی‌داریم و امیدواریم با افتتاح این کتابخانه مکانی جهت ترغیب و تشویق جوانان شهر نخل تقی، به کتاب و کتابخوانی را فراهم آورده باشیم.

شب شعر انقلاب اسلامی در بوشهر برگزار می شود

 به مناسبت دهه فجر شب شعر انقلاب اسلامی با حضور شاعران  پنج شنبه شب در بوشهر برگزار می‌شود.

 رئیس حوزه هنری بوشهر  بیان کرد: در شب شعر یاد شده علاوه بر شاعران یاد شده، شاعران مطرح هم استانی نیز به شعر خوانی، ارائه نظر و دیدگاه پیرامون شعر انقلاب اسلامی می‌پردازند.

امید پارسایی‌فر افزود: حوزه هنری استان بوشهربه منظور بهره مند شدن علاقه مندان ادبیات و شعر در این روز اقدام به برپایی یک کارگاه آموزشی نیز خواهد کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این شب شعر و کارگاه تقویت جریان شعر انقلاب اسلامی در بوشهر و آشنایی بیشتر شاعران و استعدادهای بالقوه موجود در استان در عرصه شعر و ادبیات با مفاهیم جدید و معاصر شعر کشور و همچنین دیدگاه‌های شاعران مطرح کشور است.

افراد برتر مسابقه "پیام سازندگی" مورد تقدیر قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی استان بوشهر گفت: مسابقه کتاب خوانی ویژه سوادآموزان دوره انتقال ایرانی با عنوان« پیام سازندگی» در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در شهر بوشهر برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در بازدید از جلسه برگزاری مسابقه کتابخوانی« پیام سازندگی» درآموزشگاه 22 بهمن در شهر بوشهر هدف از برپایی این مسابقه را کمک به تحقق فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر نامگذاری سال 1395به"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، دانست واظهار داشت: گسترش فرهنگ صرفه جویی،اصلاح الگوی مصرف  با بهره گیری از تولیدات داخلی، تقویت مهارت نوشتن در میان مخاطبان و ترویج  فرهنگ مطالعه را از دیگر اهداف این مسابقه  است.

غلامرضا دانش فر،با اشاره به سهمیه700 نفری اختصاص داده شده به استان، افزود: از نفرات برتر" این مسابقه با اهداءا لوح وهدایایی ارزنده ای تقدیر می‌شود.

وی  با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید  11 هزار و 949 نفر از افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند، افزود: در رده سنی 49-10 ساله سطح باسوادی استان به 96 درصد رسیده است.

وی با اشاره به موضوع راستی آزمایی از قبول شدگان پنجم ابتدایی بین سال های 53 تا 75، افزود: از زمان شروع به بکار دولت دکتر روحانی تاکنون 321 هزار و 600 نفر مورد راستی آزمایی قرار گرفته‌اند.

کاشت 38 نهال به نیت سی و هشتمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی در دیلم

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دیلم گفت: تعداد 38 نهال به مناسبت سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی و با حضور فرماندار و سایر مسیولین درجوار پارک روستایی بنه خاطر دیلم کشت شد.

غلامحسین آقاجری در حاشیه این طرح گفت:دهه فجر سرآغاز پیروزی بزرگ ملت سرافراز ایران بر استکبار جهانی و پرتوافشانی اسلام ناب محمدی(ص) در این کشور است، از این رو این ایام مبارک و خجسته باید به بهترین شیوه ممکن و در قالبهای مختلف تبیین و گرامی داشته شود.

وی با اشاره به سنت حسنه درختکاری در جامعه بیان کرد: باید کاشت درخت به صورت یک فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود و همه مردم و مسئولان برای ترویج آن تلاش کنند.

آقاجری افزود:این اداره بنا به رسالت سازمانی در ترویج فرهنگ درختکاری و گسترش فضای سبز اقدام به کاشت 38 نهال به مناسبت سی و هشتمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی کرد.

 اقتصاد مهارتی، پویایی در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور را فراهم می‌کند

فرماندار دیر در نشست با سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ضمن بررسی مشکلات و نیازهای آموزشی این مرکز گفت: اقتصاد کلان کشور از آبشخور اقتصاد مقاومتی ارتزاق می‌کند و اقتصاد مهارتی با تاکید بر مهارت تمامی شهروندان، یک اقتصاد پویا و درونزا را برای سیاستگذاری اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

حمزه اعتماد بیان کرد:  جهان امروز با توسعه فناوری و تغییرات گسترده برخاسته از آن، کشورها را ناگزیر از تغییر رویکرد اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش نموده و همین موضوع سبب شده تا سه محور نوآوری، فناوری و شایستگی در روند توسعه و پیشرفت از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار شوند.

وی افزود: بهبود شایستگی‌ها و مهارت‌های نیروی انسانی و توانمندی‌های آنها از طریق یادگیری مادام العمر و به ویژه از طریق گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین ابزارهای دستیابی به این سه محور است.

اعتماد اظهار داشت: امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، آموزش های فنی و حرفه‌ای اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و در برنامه ریزی توسعه کشورها نقش راهبردی را ایفا می‌کند.

اشتغال و آموزش مهارت، مقدمه برای اصلاح و تربیت زندانیان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان از برگزاری دوره آموزش عملی برق ساختمان برای مددجویان ندامتگاه شهرستان در راستای بازگشت آبرومندانه به جامعه خبر داد.

مهدی فرامرزی اظهار داشت: در راستای ارائه آموزشهای عملی به کارآموزان رشته برق ساختمان کلاسهای عملی این رشته در اردوگاه حرفه آموزی استان برگزار شد.

 وی بیان کرد: امسال با هماهنگی های بعمل آمده با اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی  چهار دوره آموزشی برگزار شد که آخرین دوره برگزار شده در رشته برق ساختمان است.

فرامرزی افزود: به منظور آشنایی عملی مددجویان با مفاهیم برق کلاسهای عملی این رشته با مشارکت مددجویان برگزار و تجربیات عملی آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مددجویان پس از گذراندن این آموزش ها مورد  آزمون قرار گرفتند.

برگزاری جشن پیروزی انقلاب در مجتمع گاز پارس جنوبی

به مناسبت سی و هشتمین بهار آزادی، جشن بزرگ پیروزی انقلاب در استراحتگاه شیرینو، بیدخون و پالایشگاه نهم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شد.

جشن تولد سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی با حضور کارکنان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در استراحتگاه شیرینو، بیدخون و پالایشگاه نهم برگزار شد.

گروه‌های موسیقی خراسانی محسن میرزاده و گروه موسیقی لری جواد حسینی، با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع حاضران در جشن بزرگ انقلاب را به شور و شعف فرا خواندند.

اجرای مراسم جشن بزرگ انقلاب، در سه مکان ذکر شده با استقبال گسترده‌ی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی همراه بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار