مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی در مدار تولید است که با انتقال گاز ترش از سکوی این فاز و فازهای شش تا هشت پارس جنوبی روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب فرآورش و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 24 January 2017
حمیدرضا مسعودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فاز 19 پارس جنوبی برای تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز طراحی و اجرایی شده اظهار داشت: در این فاز علاوه بر تولید گاز، میعانات گازی، گاز مایع پروپان و بوتان، اتان و گوگرد تولید می‌شود.

وی از راه‌‌اندازی واحد تولید پروپان و بوتان فاز 19 پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: در راستای تکمیل فرایند ارزش در فاز 19 پارس جنوبی، واحدهای تولید پروپان و بوتان این فاز به  بهره‌برداری رسید.

مجری فاز 19 پارس جنوبی با بیان اینکه ردیف نخست واحدهای  پروپان و بوتان  فاز یاد شده وارد مدار تولید شده افزود: هم اکنون از این واحدها در هر ساعت 28 تن پروپان و  بوتان  تولید می‌شود.

مسعودی با اشاره به روند اجرای واحدهای مختلف پالایشگاهی این فاز گفت: فاز 19 پارس جنوبی با توان متخصصان صنعت نفت کشور روند اجرایی مطلوبی دارد بگونه‌ای که تا پایان بهمن ماه ، ردیف چهارم پالایشگاه این فاز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه  سکوی 19A پارس جنوبی بطور کامل در مدار تولید است خاطر نشان کرد: با وارد مدار شدن این سکو و انتقال گاز ترش از فازهای شش تا هشت پارس جنوبی به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی روزانه 28 میلیون متر مکعب فرآورش و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

مجری فاز 19 پارس جنوبی  از بارگیری سکوی 19B این فاز خبرداد و گفت: اواخر ماه بهمن این سکو برای نصب در موقعیت تعیین شده بارگیری و منتقل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار