وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه بندر بوشهر چند اسکله در جزیره نگین در حال ساخت است که نخستین فاز آن شهریورماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 19 January 2017
عباس آخوندی ظهر امروز در بازدید از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با اشاره به اینکه این جزیره دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه بندری است اظهار داشت: در این جزیره چند اسکله برای توسعه فعالیت‌های بندری با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست که روند اجرایی آن مطلوب است.

وی با اشاره به پیشرفت 23 درصدی اسکله کانتینری جزیره نگین تصریح کرد: با بهره‌برداری از این اسکله میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر به 2 برابر افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح فاز نخست اسکله جزیره نگین خبر داد و گفت: با روندی که در ساخت اسکله کانتینری در پیش است شهرویرماه سال آینده فاز نخست اسکله‌های جزیره نگین به بهره‌برداری می‌رسد.

آخوندی با بیان اینکه امکان پهلوگیری‌ کشتی‌های 50 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم می‌شود افزود: اکنون کانال بندر بوشهر قادر است کشتی‌هایی با ظرفیت 30 هزار تن پهلو بگیرند که با افتتاح و تکمیل اسکله‌های جزیره نگین عمق کانال تا 14 متر افزایش می‌یابد و امکان پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی فراهم می‌شود.

وی با تأکید بر توسعه زیرساختهای بندری بیان کرد: بندر بوشهر یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه بندری در کشور است که بر این اساس زیرساخت‌های بندری شامل اسکله‌سازی، انبارداری و افزایش کانال دسترسی به بندر بوشهر در حال اجراست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آثار مهمی بعد از برجام در توسعه بنادر کشور ایجاد شد گفت: بعد از توافقات برجام ضمن فعالیت‌های بندری در بنادر مهم کشتی‌های مختلف از کشورهای جهان در بنادر فعالیت خود را آغاز کردند.

آخوندی افزود: بعد از برجام 17 خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر مختلف ایران فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

وی از افزایش سهم کالاهای کانتینری در بنادر کشور خبر داد و بیان کرد: کالاهای کانتینری در بنادر کشور رو به افزایش است و برای همین موضوع ترمینال‌های تخلیه کانتینری در بنادر ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر مختلف ایران افزود: بعد از توافقات برجام فاز‌های نخست، دوم و سوم بندر شهید رجایی مورد توجه و توسعه قرار گرفت و میزان سرمایه‌گذاری در این بنادر افزایش یافت.

آخوندی بیان کرد: در بندر چابهار 150 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که چشم‌انداز مهمی برای توسعه بنادر در کشور محسوب می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار