وزیر راه و شهرسازی گفت: برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۶۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 19 January 2017
عباس آخوندی بیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه اکنون 19 میلیون نفر از جمعیت شهری ایران در بافت‌های میانی و فرسوده سکونت دارند، اظهار داشت: تمرکز برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده از اولویت‌های این وزارتخانه است که در این راستا ساکنان این بافت‌ها توانمند می‌شوند.

وی با بیان اینکه استقرار دانشکده معماری و شهرسازی در بافت تاریخی بوشهر یک امر مهم و مورد توجه است، تصریح کرد: ایجاد این دانشکده در بافت تاریخی بوشهر زمینه رونق و احیای بافت تاریخی بوشهر را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و احیای بافت‌های تاریخی از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه برای احیای بافت‌های فرسوده است.

آخوندی با اشاره به اینکه دانشکده هنر و معماری بوشهر در بافت تاریخی این شهر دارای 8 هزار مترمربع زیربناست، خاطرنشان کرد: این دانشکده ظرفیت پذیرش 600 دانشجو دارد که زمینه رونق بافت تاریخی بوشهر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منزلت اجتماعی در بافت‌های تاریخی کاهش یافته است، گفت: با احیای بافت‌های تاریخی منزلت اجتماعی در این بافت‌ها ارتقاء می‌یابد که در این راستا مورد تأکید وزارت راه و شهرسازی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر توسعه سرمایه‌گذاری در بافت‌های تاریخی بیان کرد: با احیای این بافت‌ها زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار بیش از پیش فراهم می‌شود و منزلت اجتماعی در سکونت یافتن در بافت‌های تاریخی و قدیمی ارتقاء می‌یابد.

آخوندی افزود: برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده تسهیلات با نرخ 11 درصد پرداخت می‌شود که این مهم زمینه سرمایه‌گذاری در این بافت‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار