مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر مجوز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۳۵ هزار مکعب صادر شد.
کد خبر: ۳۶۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 17 January 2017
کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست با مسئولان امور اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه  بیش از 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر وابسته به استان‌های هم‌جوار است اظهار داشت: آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران هفت استان را به عنوان استان‌هایی که با کمبود شدید آب رو به رو هستند، معرفی کرده که یکی از این استان‌ها، بوشهر است.

وی با اشاره به طراحی تولید آب از تاسیسات آب شیرین از ظرفیت دریای خلیج فارس تصریح کرد: با تدوین این طرح‌ها عملیات ساخت دو تاسیسات آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان اجرایی شد که آب شیرین کن کنگان و آب شیرین کن بوشهر با ظرفیت کامل خود در مدار تولید است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به صدور مجور آب شیرین‌کن  در بوشهر بیان کرد: برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر مجوز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 35 هزار مکعب صادر شد.

وی با اشاره به صدور مجوز ساخت آب شیرین کن در سیراف به ظرفیت روزانه 28 هزار متر مکعب خاطر نشان کرد:  این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز شده و این درحالی است که  برای تامیم آب آشامیدنی عسلویه تاسیسات 5 هزار متر مکعب راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: برای تامین آب آشامیدنی منطقه دلوار تاسیسات آب شیرین کن در بندر رستمی به ظرفیت 7هزار و 500 متر مکعب صادر شده است.

یاکیده با بیان اینکه  بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی همه پروژه‌های  آب شیرین کن تا دو سال آینده وارد مدار تولید می‌شود تصریح کرد:  برای تامین منابع آب آشامیدنی استان بوشهر مجوز 95 هزار و 500 متر مکعب آب از تاسیسات آب شیرین کن صادر شده و همه این پروژه‌‌ها تا دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پرداخت یارانه دولت برای تامین آب مشترکان استان بوشهر بیان کرد: هزینه تولید هر متر مکعب آب از تاسیسات آب شیرین‌کن 6 هزار و 200 تومان  است که به قیمت نازل در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از آب شیرین‌کن، آب تولیدی به صورت تضمینی خریداری می‌‌شود بیان کرد: هر متر مکعب آب کمتر از 400 تومان در اختیار مشترکان آب استان بوشهر قرار می‌گیرد و مابه‌التفاوت این تعرفه را دولت به سرمایه گذار پرداخت می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار