رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه خارگ از برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع ویژه روز هوای پاک در مدارس خارگ خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 15 January 2017
رضا برمک ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های روز ملی هوای پاک بیان کرد: پاکیزگی محیط زیست در رشد و تعالی جامعه نقش ویژه وبا اهمیتی دارد به طوری که اگر محیط زیستی ناسالم ونا مطلوب در کشوری جریان داشته باشد انسانها و موجودات زنده در آن کشور از سلامت کافی بهره‌مند نبوده و قادر نخواهند بود زندگی نرمالی را داشته باشند لذا آینده آن کشور با خطرات و مشکلات زیست محیطی بسیاری روبه رو خواهد شد.

وی افزود: جزیره خارگ به سبب دارا بودن محیطی صنعتی و وجود شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و گازهای حاصل از سوختن مواد نفتی و فعل و انفعالات شیمیایی، بیشتر در معرض خطرات و بیماری‌ها قرار دارد پس می‌طلبد که در نگهداری و پاگیزگی هوا و محیط زیست برنامه‌های مطلوبی اجرا شود.

رئیس آموزش و پرورش خارگ در خصوص نقش ویژه وتاثیر گذار آموزش وپرورش در خصوص داشتن محیط زیست سالم عنوان کرد: با توجه به نقش ویژه و موثر آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فعال در امر ترویج فرهنگ و چگونگی نگهداری از محیط زیست، در بین دانش آموزان از سنین کم تا نوجوانی آنان، برنامه های منتوعی همه ساله در مدارس  اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با همکاری اداره محیط زیست منطقه برنامه‌های شاد و متنوعی در مدارس و منطقه ویژه دانش آموزان از قبیل مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، مقاله نویسی، همایش‌های پیاده روی وجشنواره به مناسبت روز ملی هوای پاک اجرا خواهد شد.

رئیس محیط زیست منطقه خارگ نیز ضمن تقدیر و تشکر ویژه از همکاری‌های اداره آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های هفته هوای پاک اظهار داشت: جزیره خارگ دارای جذابیت‌های گردشگری بسیاری است و باید سعی شود هر چه بیشتر و بهتر و مطلوب‌تر از این اکو سیستم طبیعی محافظت کرد.

مخلوعی عنوان کرد: وجود دریای خلیج فارس، جامعه زیبای جانوری آهوان و میراث‌های تاریخی در این جزیره پتانسیل جذب توریست به این منطقه را افزایش داده و نگهداری از آن را اهمیت بخشیده است.

وی در خصوص فرهنگ‌سازی مراقبت کردن از این جزیره زیبای مرجانی گفت: امیدواریم با کمک آموزش وپرورش و همکاری‌هایی که بین این دو نهاد انجام می‌گیرد بتوانیم فرهنگ نگهداری مطلوب ازاین پدیده خدادادی را با کمک دانش‌آموزان و نسل نو هر چه بیشتر اشاعه داده و با حضور در مدارس دانش‌آموزان را هر چه بیشتر با این امر مهم آشنا سازیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار