رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت نقشی مهم در ارتقای شاخص ها و سلامت مردم دارد.
کد خبر: ۳۶۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 15 January 2017
دکتر علیرضا رئیسی روز یکشنبه در نشست پایش برنامه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: آموزش و پژوهش رسالت اصلی دانشگاههاست و همین ویژگی باعث توانمند کردن این حوزه شده است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه ضروری است.
رئیسی با تاکید بر ارتقای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش و پژوهش اظهار کرد: آموزش و پژوهش از جمله مسائلی است که اعضای هیات علمی دانشگاه و کسانی که در حوزه علم فعالیت می کنند باید آن را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: ارزیابی یکی از مهمترین کارهایی است که درحوزه کار و عملیات هر واحدی باید انجام گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهربا تاکید بر صداقت در ارزیابی ها گفت: هدف از ارزیابی شناخت نقاط ضعف است که برای حل آنها باید تلاش کرد.
وی تاکید کرد: بهترین سیستم های ارزیابی شناخته شده در دنیا، سیستم خود ارزیابی است زیرا ما نقاط ضعف و قوت خود را بهتر از دیگران می دانیم و می توانیم آنها اصلاح کنیم.
رئیسی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد و توانمند سرمایه دانشگاه است گفت: نیروی انسانی و اعضای هیات علمی توانمند، علاقه مند و متعهد از نقطه های قوت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
وی یادآور شد: بیش از90 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام وقت هستند.
رئیسی گفت: نتایج محصولات مراکز تحقیقاتی این دانشگاه هم در عرصه ملی و هم بین المللی قابل توجه است. 
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و خدمات ارائه شده مانند سراسر کشور به ازای هر یکهزار و 500 نفر یک خانه بهداشت در استان بوشهر وجود دارد علاوه براین 9 بیمارستان درسطح استان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی فعال است.
رئیسی بیان کرد: همچنین تعداد تخت های فعال استان بوشهر نسبت به جمعیت هشت دهم بود که پس از طرح تحول سلامت به نسبت 1.6 ( 2 برابر ) رسیده است.
وی یادآور شد: تعداد تخت های ویژه از 87 به 196تخت رسیده و در استان روزانه 2 تا 3 عمل قلب باز انجام می شود که این در نوع خود کم نظیر است.
رئیسی با بیان اینکه در کوچک ترین روستا های استان بوشهر داروخانه وابسته به بخش خصوصی فعال است گفت: وضعیت اورژانس جاده ای در کشور50 ولی در استان بوشهر27 کیلومتر است که پوشش کاملی می دهد.
سرتیم پایش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف از ارزیابی اصلاح و ایجاد یک فرهنگ است.
دکتر شهرزاد غیاث وندیان افزود: اگر خود ارزیابی داشته باشیم این حرکت ماندگارتر است و ما این اهتمام را در دانشگاه بوشهر دیدیم.
در پایان این نشست هیات پایش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ازهشت حوزه دانشگاه بازدید و استانداردهای الزامی و ترجیحی عملکرد دانشگاه را بررسی کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار