مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: با تکمیل پروژه گازرسانی به شهرهای کلمه، تنگ ارم و بوشکان ضریب نفوذ گاز شهری استان بوشهر به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۶۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 15 January 2017
غلامعباس حسینی بعدازظر امروز در بازدید از روند اجرای طرح‌های گازرسانی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌ گازرسانی در همه شهرهای استان بوشهر اجرا شده اظهار داشت: از شهرهای 37 گانه استان بوشهر تنها در شهر خارگ طرح گازرسانی اجرا نشده که اجرای این طرح در جزیره خارگ در دست تهیه است.

وی از اجرای 830 کیلومتر شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبرداد و گفت:  تاکنون 33 شهر و 249 روستای این استان تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار گرفته‌اند و این در حالی است که برخورداری ساکنان استان بوشهر از گاز طبیعی به سرعت در حال افزایش است.

حسینی با بیان اینکه 32 کیلومتر خط انتقال گاز  در روستاها و شهرهای استان بوشهر  در 9 ماه امسال اجرا شده است از گازدار شدن شهر بوشکان تا پایان سال خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح گازرسانی به سه شهر کلمه، تنگ ارم و بوشکان در شهرستان دشتستان از مصوبات شرکت ملی گاز در سال 93 است که فاز نخست آن در سال 94 آغاز شده و هم‌اکنون با جدیت در دست اجراست.

وی با بیان اینکه طرح گازرسانی به این سه شهر  با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریال اجرا می‌شود افزود:  برای گازرسانی به این سه شهر که دارای مسیر کوهستانی و صعب‌العبور هستند، 180 کیلومتر شبکه شهری و روستایی و 85 کیلومتر خط انتقال اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح گازرسانی به شهر بوشکان تا پایان سال تکمیل می‌شود بیان کرد: دو شهر کلمه و تنگ ارم نیز به تدریج طی سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

حسینی افزود: با اتمام عملیات گازرسانی به شهرهای یاد شده زمینه برخورداری افزون بر هفت هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ گاز شهری  در استان بوشهر گفت: با تکمیل این طرح تعداد شهرهای گازدار استان بوشهر به 36 شهر و ضریب نفوذ گاز شهری به 98 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به حجم بالای اقدامات در دست اجرا به منظور توسعه گازرسانی در استان بوشهر گفت: ساماندهی زیرساخت‌هایی همچون شبکه گاز در نقاط محروم و دورافتاده از اولویت‌هایی است که طی سال‌های اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده  و امسال اقدامات مهمی انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه در 9 ماه امسال افزون بر 15 هزار انشعاب گاز در شهرها و روستاها نصب شده تصریح کرد: تا‌کنون افزون بر 145 هزار انشعاب گاز در استان بوشهر نصب شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار