فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 به مدت 3 روز در آسمان ایران و در حساس‌ترین و پرترافیک‌ترین نقطه کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 15 January 2017
 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی بعد از ظهر امروز در نشست  خبری در بوشهر اظهار داشت: با حضور یگان‌های مختلف پدافندی هوایی، رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 به مدت 3 روز در آسمان ایران و در حساس‌ترین نقطه کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح برگزاری این رزمایش 496 هزار کیلومتر است که مناطق وسیعی از جنوب، جنوب‌غرب و جنوب‌شرق کشور را در بر می‌گیرد به‌گونه‌ای که از بوشهر آغاز و سپس از ماهشهر تا چابهار از یک سو، از اهواز تا شیراز و سپس کرمان و چابهار از سویی دیگر و بعد از آن از چابهار تا دریای عمان و خلیج فارس و جزایر سه‌گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: در این رزمایش یک هزار نقطه دفاعی که شامل عملیات‌های شنود، دیدبانی، راهداری، موشکی و توپخانه‌ای است را در بر می‌گیرد.

وی با اعلام این که یگان‌هایی از پدافند هوایی و نیروهای بسیج‌، سپاه و ارتش در این رزمایش حضور دارند گفت: در کنار استفاده از پهبادهای فرضی دشمن و آتش سنگین و حجم زیادی از شلیک‌های موشکی، یکی از شاخص‌ترین وضعیت رزمایش این است که در منطقه‌ای انجام می‌شود که از یک ترافیک گسترده‌ای از لحاظ حجم پروازی که روزانه تا 800 هواپیما از آن عبور می‌کنند برخوردار است.

اسماعیلی با اعلام این که 17 هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این رزمایش حضور دارند عنوان کرد: در این رزمایش سعی می‌شود از جوانانی استفاده شود که تاکنون تجربه حضور در چنین رزمایش‌های نداشته‌اند که از این بابت نیز قابل توجه است.

وی ادامه داد: استفاده از جت‌های شکاری اف‌چهار نیروی هوایی ارتش، سامانه کنترل و فرماندهی فکور در راستای آزمایش تلفیقی سامانه‌های موجود، تست سامانه موشکی اس300 و جنگ‌های الکترونیک در مقیاس بالا از دیگر مزیت‌های این رزمایش است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعلام این که اهداف متعددی برای برگزاری این همایش ترسیم شده است اظهار داشت: یکی از اهداف این رزمایش نشان دادن اقتدار و هماهنگی شبکه پدافند هوایی کشور است که توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار