امام جمعه اهرم گفت: اختلاف نظرات هرگز نتوانست در پیوند و رفاقت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری خللی وارد کند.
کد خبر: ۳۶۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 14 January 2017
حجت الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نمارجمعه اهرم ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: از حوادث مهم هفته گذشته ارتحال ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که این شخصیت رفیق دیرین و هم‌سنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار دوران طولانی رهبری معظم انقلاب اسلامی بعداز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به پیام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشم رفسنجانی تصریح کرد: فقدان هم‌رزم و هم‌گامی که سابقه همکاری و همدلی با ایشان به 59 سال تمام می‌رسد سخت و جانکاه است که این مصیبت به مقام معظم رهبری و شما مردم تسلیت می گویم.

راستگو افزود: در سال 1343 هاشمی رفسنجانی به دلیل ارتباط با هیات‌های موتلفه اسلامی دستگیر و به مدت چهارماه زندانی گردید و پس از آزادی، کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار تالیف کرد.

وی ادامه داد: در سال 1345 وقتی علما را در قم دستگیر کردند با رفتن به تهران مخفی شد که به دلیل ارتباط با امام(ره)در نجف دستگیر و به مدت 3 ماه زندانی شد که در مجموع در طول مبارزاتش 4 سال و 5 ماه در زندان به سر برد.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هاشمی رفسنجانی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عضویت شورای انقلاب در آمد و فرمان تاریخی حضرت امام برای تشکیل دولت موقت(دولت بازرگان) را قرائت کرد.

وی گفت: در دو دوره مجلس اول و دوم به عنوان نماینده تهران از سوی مردم انتخاب و به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد ،وی پس از رحلت بینانگذار جمهوری اسلامی ایران دو دوره پیاپی به عنوان ریاست جمهوری با رای مردم انتخاب شد.

راستگو بیان داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی هاشمی رفسنجانی وظیفه دشوار سازندگی کشور را به عهد گرفت و در پایان دوره ریاست جمهوری اسلامی ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد.

امام جمعه اهرم تبیین کرد: هاشمی رفسنجانی براساس لیاقتی که داشت توانست نظر حضرت امام(ره) را به خود جلب و بر اساس حکم امام فرماندهی جنگ در دوران دفاع مقدس به دست بگیرد که یکی ازکارهای ارزشمندی که ایشان بعد از رحلت امام  انجام داد موضوع هدایت خبرگان رهبری به سوی انتخاب مقام معظم رهبری بعنوان رهبر بود .

وی ادامه داد: از ویژگی‌های هاشمی رفسنجانی تیزبینی، هوشیاری، درک زمانه و روزگار بود که از ایشان چهره‌ای ماندگار ساخته و در بسیاری از مشکلات و خطرات نظرات هاشمی رفسنجانی گره‌گشا بود.

راستگو عنوان کرد: اختلاف نظرات هرگز نتوانست در پیوند و رفاقت هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری خللی وارد کند و این دو یار دیرین انقلاب را از هم دور نماید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار