مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شهر بوشهر به همراه شهرهای یزد، شیراز و نیشابور در استان‌های یزد، فارس و خراسان رضوی به عنوان چهار شهر نامزد برای دریافت عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2019 معرفی شدند.
کد خبر: ۳۶۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 14 January 2017
حمیده ماحوزی پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: رشد شاخص‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران در استان بوشهر چشمگیر است به گونه‌ای که از چهار شهری که در سطح کشور برای دریافت عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2019 ایران نامزد و معرفی شده‌اند، شهر بوشهر دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار شهر بوشهر،شهرهای یزد، شیراز و نیشابور نیز دیده می شود که تا پایان بهمن ماه امسال باید این سه شهر طرح‌های پیشنهادی خود را به سازمان ملی یونسکو ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: با حضور کارشناسان مجرب در سازمان یونسکو هر ساله یک شهر در دنیا به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی می‌شود که در سال گذشته از بین 99 شهری که توانستند با کسب امتیازات لازم برای انتخاب پایتخت کتاب جهان به یونسکو معرفی شدند شهر آتن موفق به کسب این عنوان شد.

وی ادامه داد: هر چند انتخاب بوشهر و سه شهر دیگر کشور برای نامزدی انتخاب پایتخت جهان در دو سال آینده و در سال 2019 است اما از هم اکنون با تمهیدات مناسب باید شاخص‌های مورد ارزیابی یونسکو در سطح شهرهای معرفی شده به آن، از جمله بوشهر پیاده‌سازی شود تا بتوانیم عنوان با ارزش پایتخت کتاب جهان را برای استان بوشهر به ارمغان اوریم.

ماحوزی با اشاره به برگزاری هفته قرآن در استان بوشهر اظهار داشت: طی روزهای 11 تا 16 اسفندماه که به نام هفته قرآنی نامیده شده، ویژه برنامه‌های مناسبتی مهمی در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های علمی، هنری و ادبی ویژه بزرگسالان و کودکان، نمایشگاه قرآن و عترت و رونمایی از نمادهای قران بخشی از ویژه مراسم‌های هفته قران در استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: از جمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم‌های هفته قرآنی بوشهر ، آشنا شدن بیشتر مردم با جامعه قرآنی و شناخت الگوهای قرآنی است.

ماحوزی عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآن، مراسم شهدای قرآنی، تواشیح، غبار روبی از قبر میرزا معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار،حفظ و مفاهیم قرآنی،داستان،عکس ،فیلمنامه‌نویسی، صنایع دستی،پایان‌نامه و مقاله، سرودهای آیینی،جشنواره هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و آواها از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی و مشارکت گسترده دستگاه‌های اجرایی،سپاه امام صادق(ع) و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی برای برگزاری هفته قرآنی امسال از نکات حائز اهمیت این دوره است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار