مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان بوشهر گفت: ۵۵ درصد مساحت استان بوشهر به میزان ۱.۲ میلیون هکتار را مراتع تشکیل می‌دهد که با توجه به بروز خشکسالی و کاهش تولید علوفه این مراتع جوابگوی نیازهای علوفه‌ای دام‌ها نیست.
کد خبر: ۳۵۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 07 January 2017
سهیل مهاجری ظهر امروز در نشست شورای عشایری استان بوشهر با بیان اینکه خشکسالی‌ سبب ضعیف شدن مراتع  و زمینه بیابانی شدن مراتع فراهم کرده است اظهار داشت: خشکسالی‌های در پی در پی، چرای بی‌رویه دام‌ها  و کاهش بارش باران سبب ضعیف شدن مراتع  و زمینه بیابانی شدن مراتع را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مراتع استان بوشهر جوابگوی نیازهای دام‌های عشایری استان بوشهر نیست افزود: مساحت مراتع استان بوشهر یک‌میلیون و 260 هزار هکتار  است که 55 درصد مساحت استان بوشهر شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه دو میلیون و 500 هزار واحد دامی در استان بوشهر وجود دارد خاطرنشان کرد: توجه به بروز خشکسالی و کاهش تولید علوفه، این مراتع جوابگوی نیازهای علوفه‌ای دام‌های استان بوشهر نیست.

مهاجری  فروش دام‌ها در زمان خشکسالی و فقیر بودن مراتع را یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از خسارت دامداران دانست و افزود: با توجه به اینکه بحران کم‌آبی و کم شدن تولید علوفه سبب کاهش وزن دام‌ها می‌شود برای جلوگیری از کاهش خسارت دامداران به ویژه عشایر باید نسبت به فروش دام‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه  640 هزار هکتار  مراتع استان بوشهر  در اختیار دام عشایر است گفت: با توجه به استقرار عشایر در 7 ماه از سال در مراتع  باید راهکار اساسی برای  تامین آب آشامیدنی و تقویت مراتع از جمله ایجاد سطح صیقلی در هدایت آب‌های روان به آب انبارها اجرایی شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر افزود: ساخت و احیا آب انبارها در 7 هزار هکتار مراتع استان بوشهر  از برنامه‌های مهم این اداره کل است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار