نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه معناداری بین درآمد های استان و اعتبارات وجود داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 06 January 2017
حجت الاسلام عبدالحمید خدری شامگاه پنجشنبه در نشست برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای موقعیت بسیار خاصی  از جمله پارس شمالی، جنوبی، نیروگاه اتمی، گمرک و دریا است که می طلبد همانگونه که نگاه دولت برای توسعه کشور به استان ملی است انتظار می رود نگاه منطقه ای هم به استان داشته باشد.

وی افزود: همانگونه که شاهد رشد سریع صنعت در این استان هستیم اگر به موازات آن شاهد رشد در زمینه رفاهی، معیشتی و فرهنگی نباشیم دچار مشکلات و آسیب هایی خواهیم شد که اکنون نیز در استان شاهد هستیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز زیبنده نیست استان بوشهر با وجود این ظرفیت ها سطح اشتغال و معیشت مردم این استان با دیگر استان‌ها برابری و یا کاهش داشته باشد.

خدری با اشاره به طرح لایحه بود که در مجلس مطرح شد بیان کرد: امیدواریم شاهد رابطه معناداری بین درآمد های استان و اعتبارات وجود داشته باشد و شاهد اصلاح بودجه سال ۹۶ برای استان بوشهر انجام شود.

وی گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی جز با تاکید برتوانمندی بومی و با نگاه افق‌های ملی محقق نمی‌شود و در این راستا باید با وجود ظرفیت‌ها شاهد توسعه زیر ساختی در تمامی بندرهای استان باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم خاطرنشان کرد: مشکلات کنونی بوشهر مربوط به این دولت و یا چند سال اخیر نیست اما این انتظار مردم از دولت تدبیر و امید است که با رفع این مشکلات تاریخی امید را در جامعه گسترش دهید.

خدری با بیان اینکه مردم انتظار دارند اثرات سفر شما  را تا یک ماه آینده شاهد باشند افزود: ایجاد پایانه اختصاصی در زمینه صادرات موارد کشاورزی و بندری، راه آهن بوشهر-شیراز، توسعه صنایع پتروشیمی، توجه به آب صنعتی و حمایت از صنایع تبدیلی از جمله فعالیت هایی است که در این استان نیاز به انجام دارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر چهار هزار خانوار در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در تابستان گذشته با تانکر آب به آنها داده می‌شد گفت: این وضعیت برای قطب انرژی کشور زیبنده نیست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود از دولتی که با وجود مشکلات مختلف موجب نهادینه شدن عقلانیت و قانونمندی در کشور شده است در راستای حل مشکلات مردمم این استان نیز نگاه ویژه داشته باشد.

خدری خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد از مردم حوزه انتخابیه من از طرق کالایی که شما قاچاق عنوان می‌کنید معیشت می‌کنند، هیچکس با ته لنجی موافق نیست و می‌توانید با ارائه یک شغل جایگزین پایدار برای این افراد تمام لنج‌ها را از بین ببرید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار