امام جمعه بوشهر گفت: سند چشم‌انداز و نقشه آمایشی و مهندسی تولید دام و طیور و تغذیه سالم برای ارتقای سلامت جسمی و روحی جامعه تدوین و اجرایی شود.
کد خبر: ۳۵۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 04 January 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست مسئولان  سازمان نظام دامپزشکی با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئله تغذیه از همه آغاز خلقت مورد توجه بوده اظهار داشت: خداوند متعال نخستین موضوعی که پس از خلقت انسان مورد اشاره قرار داده تغذیه سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سلامتی روحی و جسمی انسان بیشتر به تغذیه سالم وابسته است تصریح کرد: برای تحقق این مهم مهندسی تغذیه در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد تا از ایجاد بحران  در این عرصه جلوگیری شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تهاجم نرم در امور سلامت تغذیه یکی از برنامه‌های استکبار جهانی است افزود: جهان استکبار برای تحقق اهداف خود سلامت تغذیه مورد هدف قرار داده تا با تهاجم نرم بخش تغذیه سالم  را دچار آسیب کند.

صفایی بوشهری فرهنگ غلط استفاده از مواد غذایی مضر مانند فست‌فودها، استفاده بیش از اندازه نمک، چربی اشباع شده و قند را عامل بروز آسیب دانست و تاکید کرد: برای تولید سالم در بخش کشاورزی، تولید مواد دامی و طیور نیاز به نظارت تخصصی است که دشمن با تهاجم جدی بر اساس نیاز انسان توجه جدی به تغذیه  انسان‌ها و زدن صدمه به آنها کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر،  تغذیه سالم را یک موضوع مهم و حیاتی دانست و تصریح کرد: جهان استکبار تهاجم تخریب سلامت انسان‌ها را در دستور کار قرار داد که  اهداف خود را از طریق صادرات مواد غذایی، فرهنگ سازی و مدیریت تولید و توزیع محقق می‌کند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه برای مقابله با تهاجم دشمن گفت: اگر در مقابل تهاجم تخریب سلامت جهان استکبار برنامه‌ریزی نشود، سالم بودن جامعه مورد هدف قرار می‌گیرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین سند چشم انداز مهندسی تغذیه سالم خاطر نشان کرد: سند چشم‌انداز و نقشه آمایشی و مهندسی تولید دام و طیور و تغذیه سالم برای ارتقا سلامتی جسمی و روحی جامعه تدوین و اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های دامی و طیور مناطق افزود: بر اساس ظرفیت‌های مناطق کشور مجوز پروانه فعالیت  در حوزه دام، طیور و آبزی‌پروی صادر شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه صنایع تبدیلی  محصولات دامی و طیور در کشور ضعیف است گفت: با توجه به ظرفیت بالای کشور در تولید محصولات دام، طیور و آبزی‌پروری لازم است صنایع تبدیلی این محصولات راه‌اندازی شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر نقش مهم آموزش تغذیه در بهبود ارتقا سلامتی جامعه تصریح کرد: برای استفاده مواد غذایی سالم مردم در لایه‌های مختلف جامعه باید آموزش ببیند که در این زمینه نیاز به تدوین سند و نقشه آمایشی تغذیه سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مهار تهاجم تخریب تغذیه دشمن بیان کرد: بصیرت تغذیه سلامت باید ایجاد شود که تحقق این مهم نیاز به آموزش و افزایش آگاهی دارد.

امام جمعه بوشهر نقش اعتماد اجتماعی برای تحقق برنامه‌ها و طرح‌ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: آموزش و اعتماد لازم و ملزم یکدیگر هستند که در این حوزه آموزش جامعه هدف و افزایش اعتماد اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش برنامه‌های تغذیه سالم گفت: آموزش دانش‌آموزان از دوران دبستان می‌تواند در این عرصه موثر و نقش آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نظارت بر مواد غذایی را رسالت همگانی دانست و تصریح کرد: مدیریت تولید و نظارت بر تغذیه کار همگانی است که باید این مهم مورد توجه قرار گرفته شود.

امام جمعه بوشهر بر توجه به طب اسلامی و سنی تغذیه تاکید کرد و گفت: نگاه سازمان نظام دامپزشکی علمی، جهادی و دلسوزانه است که جای قدردانی و سپاس دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار