نخستین مانور محلی جستجو و نجات دریایی و اطفا حریق با به‌کارگیری تجهیزات و امکانات لازم در بندر دیر ، با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۳۵۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 02 January 2017
رییس اداره بندر و دریانوردی دیر اظهار داشت: به منظور سنجش میزان آمادگی کارکنان عملیاتی در برابر حوادث غیر مترقبه نخستین مانور محلی تجسس و نجات دریایی و اطفا حریق توسط این اداره و با همکاری آ تش‌نشانی شهرداری بندر دیر،اورژانس مرکز بهداشت دیر،واحد HSEنیروی دریایی سپاه مستقر در دیر و تعاونی لنجداران، در لنگرگاه و حوضچه بندر دیر برگزار شد.

بهادری افزود: از تجهیزات استفاده  شده در این مانور می‌توان به دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی،دو دستگاه آمبولانس،یک فروند موتور لنج صفاری،یک فروند شناور فلزی،شناور تجسس و نجات ناجی 18 و قایق موتوری پاکساز آلودگی اشاره کرد.

رییس اداره بندر و دریانوردی  دیر  بیان کرد: تمامی تیم‌های شرکت در این مانور سناریو تعیین شده را در زمان مقرر و بارعایت  تمامی اصول ، با موفقیت به پایان رساندند.

عملیات رینگ کردن مسیر آب آتش نشانی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

پروژه رینگ کردن مسیر آب آتش‌نشانی ناحیه دو و ناحیه سه پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به منظور افزایش توان ایمنی، تکمیل و راه اندازی شد.

 رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه اول گفت: پروژه رینگ کردن مسیر آب آتش‌نشانی ناحیه دو و ناحیه سه به منظور افزایش توان ایمنی، تکمیل و راه اندازی شد.

احمد رضا مهاجری، افزود : قبل از اجرای پروژه، خطوط آتش نشانی ناحیه دو و ناحیه سه تنها بوسیله‌ یک خط به یکدیگر اتصال یافته بود.

مهاجری بر همین اساس عنوان کرد: در این حالت در صورت بروز مشکل در شبکه آب آتش نشانی ناحیه دو تمامی خطوط آب آتش‌نشانی ناحیه دو و ناحیه سیزده نیز از سرویس خارج می‌شدند و یک محیط بسیار نا ایمن و دارای خطرپذیری بالا بخصوص در ناحیه سیزده به وجود می‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، خط آب آتش نشانی ناحیه دو و سه از سمت شرق به یکدیگر متصل شد.

خلیج فارس که از دیروز کم کم مواج شده امشب با افزایش سرعت باد، کاملا متلاطم  می‌شود

افزایش سرعت وزش باد شمال غربی از دیروز سبب شده ارتفاع موج دریا به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی از مواج شدن خلیج فارس تا کاهش دما در بوشهر استان بوشهر افزایش یابد، اما بنا به پیش بینی هواشناسی  این تلاطم با شدت یافتن سرعت وزش باد از امشب بیشتر می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: اکنون هم که در ساحل موج چندانی دیده نمی‌شود در فاصله‌های دور از ساحل، دریا مواج است.

انصاری افزود: این شرایط تا جمعه ادامه دارد و ارتفاع موج در این روزها بیش از دو متر است.

عملیات امداد و نجات موتور لنج باری از غرق شدن در آبهای استحفاظی استان بوشهر

 رییس اداره  ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در این باره گفت:در پی اعلام اضطرار موتور لنج باری که از دبی بطرف بندر گناوه در حال تردد بود به مرکز هماهنگی  جستجو و نجات دریایی بوشهر، مبنی بر  از کار افتادگی موتورها و آبگرفتگی شناور،بلافاصله هماهنگی لازم انجام و شناور ناجی 9 به  موقعیت اعزام شد.

حسین طالب نژادافزود: با رسیدن ناجی 9 به موقعیت اعلام شده و پس از انجام اقدامات اولیه و تحویل پمپ تخلیه آب ، بصورت آماده باش در کنار موتور لنج مذکور ماند . و پس از اطمینان از رفع خطر به موقعیت خود در بندر بوشهر بازگشت .

روند جذب سواد آموزان در استان بوشهر رضایت بخش است

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: روند رو به رشد جذب افراد بی سواد در استان بوشهر رضایت بخش است.

ناصر کرمی  در جلسه  شورای پشتیبانی سوادآموزی بیان داشت: بی سوادی زیبنده استان و کشور ما نیست و باید کمک کنیم تا افراد بی سواد برای یادگیری ترغیب شوند.

وی افزود: با سوادی یک شاخص واضح در پیشرفت و توسعه یافتگی یک جامعه است، هر چه آن جامعه پیشرفته‌تر باشد افراد بیسواد کمتری دارد.

وی با بیان این که کار سواد آموزی باید توام با تحقیقات میدانی و پژوهشی باشد، گفت: برای پیشرفت این کار راهکارهای جدیدی ارائه داده‌ایم تا درجریان پایش برنامه کاری قرار بگیرد تا بتوانیم افراد بیشتری نیز جذب کنیم .

مراکز رشد سنگ بنای اقتصاد دانش‌بنیان است

رییس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس در نشست شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مراکز رشد سنگ بنای اقتصاد دانش‌بنیان است.

 ایرج نبی پور افزود: باوجود شتاب علمی موجود در کشور، باید به‌ضرورت حرکت در مسیر فناوری معتقد باشیم تا در طولانی‌مدت، در راستای تحقق اهداف دانشگاه به نتایج عالی دست پیدا کنیم.

 افشین استوار معاون تحقیقات و فناوری در این نشست، بابیان خلاصه‌ای از عملکرد معاونت در حوزه فناوری، مدیریت توسعه فناوری سلامت و مرکز رشد گفت: تصمیم‌گیری در امور مرتبط با واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، تصمیم‌گیری در مورد وام‌ها و تسهیلات واحدهای فناور، بررسی و پایش عملکرد مرکز رشد و تعیین آیین‌نامه‌ها و فرآیندهای حوزه فناوری دانشگاه ازجمله وظایف شورای فناوری است.

جلسه شورای فناوری، با حضور معاون تحقیقات و فناوری به‌عنوان قائم‌مقام رییس شورا، معاون آموزشی، روسای مراکز تحقیقاتی و اعضا هیئت علمی عضو در این شورا برگزار شد.

انواع بیماری ژنژویت و راه های درمان آن

دندانپزشک مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین (ع) جم اظهار داشت: علائم ناشی از بیماری ژنژویت عبارتند از: تورم لبه لثه، خارش و سوزش لثه، بوی نامطبوع لثه‌ها و دهان ، خونریزی لثه‌ها در هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان و نرم شدن بافت لثه‌ها است.

ساناز عباسی افزود: چند نمونه ژنژویت وجود دارد که شایع‌ترین نوع آن، ژنژویت ناشی از عدم رعایت بهداشت است که در اثر سهل انگاری در کشیدن نخ دندان و مسواک زدن و عدم استفاده از دهان‌شویه ایجاد می‌شود.

وی گفت: در این نوع ژنژویت که بین 10 تا 20 سالگی اتفاق می افتد ضعف بهداشت عامل اصلی است اما رژیم غذایی نامناسب به ویژه کمبود ویتامین و ترمیم‌های نامناسب دندان و نیز به هم ریختگی دندان‌ها این حالت را تشدید می‌کند.

وی افزود:  در افراد گروه خونی AB بیشتر و در گروه خونی O کمتر ایجاد می‌شود.

پلمپ پنج مرکز عرضه کننده موادغذایی متخلف در شهر بوشهر

توجه به سلامت غذایی شهروندان از اولویت های مهم و رسالت اساسی مرکز بهداشت بوده و این تکلیف همواره در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

کارشناس  مسئول بهداشت محیط اعلام کرد: به منظور تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقاء شاخص‌های کیفی غذایی ، تمامی مراکز عرضه موادغذایی بازرسی گردیده و هویت و کیفیت همه محصولات غذایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 زهرا کمال تاکید کرد: در راستای اجرای قانون اصلاحیه ماده 13 قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی و براساس نظارت‌های بازرسان بهداشت محیط ، تعداد 5 مرکز تهیه ، توزیع و فروش موادغذایی متخلف شناسایی و طی مراحل قانونی و قضایی پلمپ شد.

همایش ترویج ازدواج سالم درشهرستان تنگستان برگزار شد

درراستای تشویق وترغیب جوانان به ازدواج سالم،همایشی به همین منظوربا شرکت ادارات ،دانشگاهها و دانش آموزان دبیرستانی تنگستانی با تلاش شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان برگزار شد.

 معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان هدف ازبرگزاری این همایش را تبیین ازدواج سالم و پایدار و فرهنگ سازی برای ازدواج  آگاهانه و سالم درمیان جوانان عنوان کرد.

ایرج زنده بودی بااشاره به فواید ازدواج از نظر دین مبین اسلام بیان کرد: یکی از اهداف اصلی دین مبین اسلام سلامت جامعه است و این دین بر ازدواج و توجه به مزایای فردی و اجتماعی آن تاکید بسیاری دارد و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان نیز در راستای وظایف خود این همایش را به منظور ترویج ازدواج سالم برگزار کرده است.

تیم کارشناسی وزارت بهداشت از مراکز خدمات جامع سلامت گناوه بازدید کرد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوهاظهار داشت: این بازدید در راستای پایش و ارزیابی از مراکز و پایگاه‌های سلامت گناوه توسط کارشناسان وزارت بهداشت و درمان انجام شد.

علی زکی زاده افزود: کارشناسان وزارت بهداشت و درمان در راستای طرح PHC شهری (طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت) از مراکز بهداشتی درمانی بخش ریگ، مرکز سلامت جامعه سیدالشهدا (علیه‌السلام) شهرستان گناوه، مرکز آموزش بهورزی، کلینیک سلامت دهان و دندان و کلینیک سیار دندانپزشکی بازدیدی به عمل آوردند.

 کارشناس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز از روند کار مراقبان سلامت در مراکز جامع خدمات سلامت و نحوه ارائه خدمات به مردم، ابراز خرسندی کرد و گفت: شهرستان گناوه در این طرح ازنظر کمی و کیفی و مدیریتی در رتبه بسیار خوبی قرار دارد.

استقبال 82 درصدی دانش آموزان دیری از طرح وارنیش فلوراید

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در مرحله نخست طرح وارنیش فلوراید 82 درصد دانش آموزان گروه هدف از این خدمت بهره‌مند شدند.

عادل مقدس اظهار داشت: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی با محوریت پیشگیری در قالب طرح وارنیش فلوراید در 53 مدرسه شهرستان دیر اجراشده است.

وی بابیان اینکه این طرح در دو مرحله با همکاری وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌وپرورش باهدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرا می‌شود اظهار کرد: مرحله  نخست این طرح از آبان ماه تا پایان آذرماه و مرحله دوم از فروردین تا اردیبهشت اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فلوراید تراپی در کاهش پوسیدگی دندانی بسیار مؤثر است افزود: گروه هدف این طرح دانش آموزان مقطع ابتدایی و نوآموزان مهدهای کودک‌‌ هستند که جمعیت مورد انتظار این طرح در شهرستان دیر هفت هزار و 100 نفر برآورد می‌شود.

سالمندان از گروههای مستعد ابتلا به سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها می باشند

خانم ایراندخت نیکبخت اظهار داشت: سالمندان از گروههای آسیب پذیر و مستعد ابتلا به سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی‌ها می‌باشند و این درحالی است که  امروزه با افزایش امکانات و پیش رفت جوامع ، میانگین طول عمر (امید به زندگی) افزایش یافته است و جمعیت سالمندان روند رو به رشدی را می‌پیماید.

وی تاکید کرد: احتمال دریافت ناکافی شماری از ریزمغذی‌ها از جمله فولات،  B12، ویتامین D، روی، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و آهن در سالمندان بالاست. دوران سالمندی با افزایش نیاز بدن به ویتامین دی و کلسیم همراه است اما بررسی‌ها حاکی از آنند که میزان دریافت آنها در سالمندان کاهش می‌یابد.

نیکبخت افزود:  تغییر حواس، مسائل اقتصادی، مسایل روانی و عاطفی مرتبط با دوران سالمندی، عدم تحمل گوارشی، مشکلات دهان و دندان، کاهش توانایی فعالیت بدنی ، تحلیل عضلانی سالمندان و کاهش اشتها در آنان از جمله عوامل مهمی هستند که منجر به دریافت ناکافی مواد غذایی در سالمندان می‌شوند.

اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گناوه، پذیرای کلاس های آموزشی با عنوان( زندگی سالم در دوره سالمندی) بودند

در راستای افزایش کیفیت زندگی توأم با سلامت درسالمندان و کاهش بار ناشی از بیماریها و عوامل خطر، کلاس آموزشی با عنوان( زندگی سالم در دوره سالمندی) با همکاری واحد سلامت خانواده و واحد تغذیه شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه برای مددکاران اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

آسیه عباسی، کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه عنوان کرد: تغذیه به عنوان عامل تقویت کننده جسم، روح و موثر در حیات ارزش بسیار زیادی دارد که همه باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

زهرا کدایی، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه نیز گفت: با افزایش سن نیاز به انرژی کاهش می‌یابد و این به سبب بالا بودن سن و کمبود تحرکات جسمی و کم شدن انرژی اولیه بدن است، چرا که افراد مسن فعالیت‌های بدنی کمتری دارند و در نتیجه نیازمند غذای کمتری برای ثابت نگه داشتن وزن‌شان هستند.

تجهیز 25 خانه قرآن روستائی محروم استان بوشهر

رئیس اداره امور قرآنی استان بوشهر از تجهیز 25 خانه قرآن روستائی محروم استان بوشهر به وسائل کمک آموزشی خبر داد.

عبدالحسین ناصری اظهار داشت: تعداد 500 جلد قرآن کریم با همکاری اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان و انجمن خیران استان اصفهان تهیه شده است که به 25  خانه قرآن روستائی فعال و محروم اهداء شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: تعداد 10 عدد وایت بورد نیز به منظور تامین نیازهای آموزشی خانه های قرآن روستائی فعال و محروم تهیه شده است که در اختیار این مراکز نیازمند قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تعداد 300 موسسه و خانه قرآن شهری و روستائی مشغول به فعالیت قرآنی هستند.

استان بوشهر با 15 غرفه در نمایشگاه سراسری توانمندی‌های روستایی و عشایری شرکت می‌کند

در این نمایشگاه که از تاریخ 15 دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد، تولیدات فرش، گلیم و گبه، صنایع دستی نظیر ویترای، فیوزگلس، صنایع دستی دریایی و حصیربافی عرضه می‌شود.

در این غرفه‌ها همچنین تولیدات خرما، رطب بسته بندی، شیره، الکل خرما، سرکه، شکلات خرمایی، ارده، انواع عسل، نشاء، انواع سبزی و صیفی جات، گیاهان دارویی، نان محلی، رشته آش، ادویه جات، خشکبار و کنسرو ماهی، محصولات دامی نظیر کشک، روغن و قره قروت ارائه می‌شود.

ر این نمایشگاه علاوه بر ارائه عبا و لباس محلی و پارچه های گلدوزی شده و طبخ و فروش غذای سنتی بوشهر، غذای محلی، آش دوغ و نان محلی، موسیقی محلی نیز اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار