استاندار بوشهر با اشاره به واگذاری املاک دولت در بافت تاریخی بوشهر به بخش خصوصی برای احیا و بهره‌برداری گفت: برای ایجاد رونق زندگی در بافت تاریخی بوشهر طرح واگذاری املاک دولتی به بخش خصوصی برای احیا و استفاده از آن مورد حمایت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۵۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 02 January 2017
 مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فراهم شدن تسهیلات لازم برای رونق بیشتر بافت تاریخی بوشهر مورد توجه قرار دارد اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی باید راهکارهای لازم در رونق بخشی زندگی در بافت تاریخی بوشهر ایجاد شود.

وی با اشاره به واگذاری املاک دولت در بافت تاریخی بوشهر به بخش خصوصی برای احیا و بهره‌برداری از آن بیان کرد: برای ایجاد رونق زندگی در بافت تاریخی بوشهر طرح واگذاری املاک دولتی به بخش خصوصی برای احیا و استفاده از آن مورد حمایت قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تکریم مالکان بافت تاریخی بوشهر و فراهم کردن تسهیلات لازم برای احیا بافت افزود: هر چند مقررات مانع اجرای برخی از طرح‌ها می‌شود ولی باید راهکارهای لازم با مشارکت مردم در راستای احیای بافت بوشهر فراهم شود.

سالاری با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر هویت این مرز و بوم است خاطر نشان کرد: در این بافت ساختمان‌هایی بنا شده که نشان از جایگاه مهم فعالیت تجار و مردم آن روزگار  و نشان از هویت فرهنگی و تجاری بوشهر است.

وی بااشاره به سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در استان بوشهر تاکید کرد: ساخت و سازها در این مناطق نگران کننده است که باید سازوکار جدی برای جلوگیری از توسعه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ایجاد شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر متوقف شدن توسعه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در استان بوشهر به ویژه در شهرهای بوشهر و برازجان گفت:با توجه به ایجاد سکونت‌گاه در محلات جنوبی شهر بوشهر ضمن ساماندهی این محلات از ایجاد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در نقاط مختلف شهری استان بوشهر جلوگیری می‌شود.

سالاری با قدردانی از توجه مسئولان سازمان انرژی  اتمی ایران و نیروگاه اتمی بوشهر در ساماندهی  مناطق هلیله و بندرگاه افزود: طرح جامع شهری در مناطق جنوبی بوشهر بازنگری شود تا زیرساخت‌ها در این نقاط توسعه و زمینه استفاده ساکنان از خدمات عمومی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در اعتبارات سال آینده استان بوشهر توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی بوشهر می‌شود گفت: با ساکنان بافت تاریخی بوشهر در توسعه زیرساخت‌ها همکاری شود و زمان پاسخگویی به مردم  کاهش یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار