رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرفیت استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی بسیار بالا است به‌گونه‌ای که سالانه ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 02 January 2017
محمدتقی منوچهری صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مقوله‌های بسیار مهم در همه عرصه‌ها است، اظهار داشت: متولی امنیت غذایی، وزارت جهاد کشاورزی است که در این عرصه برنامه‌های مهمی تدوین کرده است.

 وی، امنیت غذایی را سبب تولید پایدار  و کشاورزی با کیفیت و پایدار دانست و تصریح کرد: در کنار امنیت اجتماعی برای رسیدن به تولید پایدار و کشاورزی پایدار وزارت کشاورزی متولی ایجاد امنیت غذایی معرفی شده که در این راستا ضمن تولید  محصولات با کیفیت بدور از هر گونه آلادگی به اندازه کافی به راحتی در دسترسی مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سالانه 100 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود، افزود: ظرفیت استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی بسیار بالا است بگونه‌ای که  سالانه 1.4 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه 1.4 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، تصریح کرد: گروه‌های سبزی، صیفی‌جات و محصولات جالیزی استان بوشهر دارای جایگاه مهمی است که میزان تولید و سلامتی محصولات مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همه موازین تولید محصول با کیفیت و  به‌دور از  آلودگی مورد توجه قرار داده است گفت: تمام کودها و سموم کشاورزی بر اساس نیاز مزارع و محصولات پس از انجام آزمایشات گوناگون که دور از مشکلات باشد در مزارع استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: 113 سم آلاینده در چرخه استفاده در محصولات کشاورزی خارج شده است.

منوچهری استفاده سموم و کودهای بی خطر در تولید محصولات کشاورزی را از اولویت‌ها دانست و تاکید کرد: تمامی سموم و کودهای شیمیایی قبل از استفاده مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا زمینه امنیت غذایی پایدار در استان بوشهر فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار