استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم شناورهای سنتی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم ساحل‌نشین استان بوشهر این شناورها در قالب اقتصاد مقاومتی ساماندهی شود.
کد خبر: ۳۵۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 02 January 2017
مصطفی سالاری صبح امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با تاکید بر ساماندهی ناوگان حمل و نقل سنتی دریایی استان بوشهر اظهار داشت: فعالیت‌های ناوگان صید و صیادی و تجاری به سمت صنعتی و نوین پیش می‌رود که این مهم باید مورد توجه لنج‌های سنتی استان بوشهر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شناورهای سنتی توجیه اقتصادی ندارند تصریح کرد: در این راستا  و افزایش توجیه اقتصادی  لنج‌داران و کارکنان  آنان برای حفظ اشتغال و معیشت باید چاره اندیشی شود تا توجیه اقتصادی این شناورها بهبود یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه شناورهای سنتی در  سوانح و حوادث گوناگون  در معرض خطر جدی قرار دارند افزود: تبدیل شناورهای سنتی به فلزی ضمن اینکه شغل کارکنان بر روی آنها پایدار می‌کند در برابر حوادث گوناگون خطر آنها کاهش می‌دهد.

سالاری با تاکید بر مناسب سازی ناوگان حمل و نقل دریایی سنتی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نقش مهم شناورهای سنتی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم ساحل نشین استان بوشهر این شناورها در قالب اقتصاد مقاومتی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه هزینه  حمل و نقل  کالا بوسیله شناورهای سنتی ضمن گران بودن، دارای آسیب‌های فراوانی است خاطرنشان کرد: راهکارهای لازم از طریق پرداخت تسهیلات لازم و حمایت دولت برای جایگرین کردن شناورهای فلزی به جای شناورهای سنتی ارائه شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به منافع ساحل نشینان افزود: در کمیسیون اقتصادی دولت در حمایت از لنج‌داران و ملوانان  مورد توجه قرار دارد که  روش‌های جایگزین کردن شناورهای فلزی به جای سنتی باید تدوین و در کمیسیون اقتصادی دولت ارائه شود.

سالاری با تاکید بر توجه به اجرای طرح برقرسانی به مزارع پرورش میگو و چاه‌های کشاورزی گفت:  طرح برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو و چاه‌های کشاورزی به روزرسانی و تدوین تا بتوان بر اساس آن اجرایی شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار