امام جمعه دیرگفت:دستگاههای مرتبط با شورای فرهنگ عمومی به وظیفه خود در راستای ریشه یابی به آسیب های اجتماعی در جامعه عمل کنند.
کد خبر: ۳۵۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 01 January 2017
حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر افزود: دشمنان با برنامه ریزی مدون درصدد ضربه زدن به فرهنگ و باورهای جوانان هستند.
وی با اشاره به جدی گرفتن فرهنگ تهاجم فرهنگی دشمن اظهارداشت: خانواده ها و دستگاههای فرهنگی باید بیشتر از گذشته برای تعلیم و تربیت فرزندان تلاش کنند.
امام جمعه دیر یادآورشد:سالم نگه داشتن فضای جامعه، جلوگیری از برنامه های ضد ارزشی و برنامه ریزی در جهت نگه داشتن حیا و شرم در جامعه باید مورد تاکید و اهمیت قرار گیرد.
حسینی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی همانند طلاق، خیانت به همسران همدیگر، اعتیاد،بی صداقتی، خلف وعده و شرب خمر پدیده خطرناک و آتش زیر خاکستر است که برای مقابله با آن ها نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دیر نیز گفت: امنیت پایدار در گرو مسایل اجتماعی است که باید با شناسایی عوامل آسیب های اجتماعی برای جلوگیری از آن راهکارهای مناسبی پیدا کرد.
نامدار درویشی با اشاره به ظرفیت سازمان های مردم نهاد افزود: واگذاری شناسایی آسیب های اجتماعی به این سازمان ها می تواند نتیجه و خروجی خوبی داشته باشد که در این زمینه سه گروه در زمینه آسیب های اجتماعی در شهرستان دیر فعالیت دارند.
وی افزود: دشمن با برنامه ریزی روی فکر جوانان کار می کند و همه ما باید بدون پرده پوشی خطرات این عوامل را برای مردم بویژه جوانان روشن کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیر گفت: کار فرهنگی نیاز به عشق دارد که اگر عاشق کار فرهنگی نباشی امکان نتیجه دهی اندک و در ادامه راه فرد خسته کار خواهد شد و آن را رها خواهد کرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر نیز گفت: پویایی شورای فرهنگ عمومی نیازمند اجرا و کاربردی شدن مصوبات این شوراست.
غلامرضا ناطقی پور افزود: گسترش و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی و آگاهی دادن به جوانان در قالب مشاوره، طرح حلقه صالحین، آموزش و پرورش و کانون مساجد بسیار موثر واقع می شود.
وی گفت: خانواده ها با رفتار سالم و اجتماعی و نظارت جدی به فرزندان خود و محیط سازگاری و امن در خانه از رواج فرهنگ غربی جلوگیری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار